Amsterdam - Phuket

13 juli 2022 - Phuket, Thailand

Dinsdag
Eindelijk is het zo ver! Vandaag vliegen we naar Thailand!

Middags ben ik met de trein naar Schiphol gekomen en Melvin is gebracht door z’n opa en oma en moeder. We waren er 5 uur van te voren! De rij viel gelukkig mee, hij begon buiten maar het liep snel door. Na een uurtje waren we door de controles heen.

Tas incheckenRij SchipholRij voor de douane

Nu moesten we nog vreselijk lang wachten. Eerst lekker wat gegeten bij de Burger King en daarna wat rondgelopen. We kwamen ook nog een massage stoel tegen. Hier wou ik (Bas) natuurlijk even in. €2 voor 5 minuten. Best lekker alleen had ik erna opeens rugpijn (nog steeds last van).

Massage stoel

Het boarden van het vliegtuig naar Wenen zou beginnen om 19.30u en zouden om 20.00u vertrekken. Maar hij kwam al met vertraging aan. Wij allebei (Bas vooral) waren erg aan het stressen omdat we maar een uurtje overstaptijd hadden in Wenen. Uiteindelijk vertrokken we pas om 21.15u😱. Gelukkig zat het halve vliegtuig vol met andere Nederlanders die ook in Wenen de overstap naar Bangkok moesten maken. Dus het vliegtuig is op ons gaan wachten. Na aankomst in Wenen rennend het vliegveld over gegaan, door de paspoortcontroles en naar de gate. Net gehaald!🥵

Rij voor het boardenVliegtuig naar WenenVliegtuig naar Bangkok

Dat vliegtuig was een stuk fijner. Grotere stoelen met meer beenruimte en een schermpje. Na het opstijgen kregen we het avondeten (om 00.45u, lagen allebei al bijna te slapen). Het was niet te haggelen🥴 vieze harde pasta pennen in een vieze kaassaus. Ook zat er een bakje lauwe sla met wortel bij en een zure plak cake. Daarna zijn we gaan slapen.

Vliegtuig naar BangkokMelvin slaapt

Woensdag
Het ontbijt was ook niet heel lekker. Iedereen kreeg twee klamme broodjes met roomkaas, kaas en sla. Gelukkig hadden we zelf nog wat eten bij ons.

Ontbijt in het vliegtuig

Middags zijn we na tien uur vliegen aangekomen in Bangkok. Onze laatste overstap, om daarna door te vliegen naar Phuket. Zoals op de foto te zien is was Melvin wel klaar met het reizen😂.

Bangkok Airport

Toen hebben we Bangkok weer verlaten en een uurtje later waren we in Phuket. Onderweg kregen we nog een heerlijk broodje kip. De landing bij Phuket was erg mooi. Op de airport gelijk een sim kaart geregeld en met de taxi naar het hotel gegaan. Morgen gaan we Phuket in en euro’s omwisselen naar de Thaise Baht. Middags gaan we met de boot naar de Phi Phi eilanden!

Laatste vluchtBroodje kipPhuket International AirportLanding bij Phuket

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henriet:
    13 juli 2022
    Fijn dat jullie er zijn. Genieten!!!
  2. Heidi:
    13 juli 2022
    Gelukkig veilig aangekomen. Op die ene foto lijkt het net of je opgebaard ligt Bas. 😂😂
  3. Lea:
    heel veel plezier!❤️❤️❤️
  4. Iolenthe Warring:
    13 juli 2022
    Veel plezier! Nu niet meer stressen!!
  5. Marco:
    13 juli 2022
    Fijn dat alles goed is gegaan. Veel plezier!
  6. Loïs:
    Heel veel plezier!!!!!!
  7. Sabitha Van den berg:
    13 juli 2022
    Heel veel plezier, geniet ervan!!
  8. Fam Detmers:
    14 juli 2022
    Fijn dat jullie er zijn . Nu op avontuur 😊Heel veel plezier samen .!!
  9. Siefra:
    14 juli 2022
    Heerlijk dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Heel veel plezier samen en doe voorzichtig!!!
    ❤️❤️😘😘
  10. Miek:
    Veel plezier samen!!
  11. Karin:
    14 juli 2022
    Veel plezier met z’n tweetjes!!