Copacabana

5 juni 2022 - Copacabana, Bolivia

Donderdag

Avonds waren we weer terug in Puerto Maldonado. Zijn naar een kip restaurant geweest en daarna nog een lekker ijsje gehaald. Daarna naar het busstation gegaan en op de bus gestapt naar Puno.

Kip restaurant Puerto Maldonado

Vrijdag

Ochtends na een vreselijke nachtbus aangekomen in Puno. De bus was zo vervelend omdat de rugleuning niet naar achteren kon. Ook was het het ene moment 25 graden in de bus en het andere moment weer 3 graden. En dat de hele nacht door. Om 07.05u waren we in Puno. We wouden het liefst meteen door naar Copacabana maar die bussen vertrokken om 07.00u. Op het busstation gelijk gevraagd of er nog een bus ging en we hadden geluk! Een bus die om 07.00u zou vertrekken was er nog dus konden nog mee.

Bus naar Copacabana

Na ongeveer 2.5 uur kwamen we bij de grens met Bolivia. Iedereen moest de bus uit en lopend over de grens heen. Eerst in Peru een stempel halen dat ik uit het land ging en daarna in Bolivia eentje dat ik het land binnen ging. Duurde allemaal erg lang en toen we wouden vertrekken misten er nog 2 vrouwen. Na een kwartier zijn we gewoon gegaan. Geen idee waar die waren. Na ongeveer een halfuur kwamen we in Copacabana.

Grens Peru - BoliviaGrens Peru - Bolivia

Ingecheckt in het hotel en even op bed gelegen. We voelden ons allebei niet top fit. Ik dacht dat het kwam door het lange reizen, weinig slaap en eten. Doordat we gelijk in de volgende bus waren gedaan konden we niet ontbijten en ook hadden we niet middag gegeten. Dus zijn de stad in gegaan op zoek naar een restaurant. Uiteindelijk wat gevonden. Lekker was het niet maar we hadden wat gegeten.

Hotel CopacabanaRestaurant Copacabana

Daarna gedouched en toen twee uurtjes geslapen. Ik werd rillend wakker. Ik was echt heel beroerd. Toevallig waren er twee artsen in het hotel die bij me konden kijken. Ze zagen dat het niet goed ging en moest mee naar de praktijk. Annelijn ging ook mee. Daar kreeg ik meteen een infuus en werd aan wat andere apparaten gelegd. Ze zeiden dat het een salmonella infectie is, waarschijnlijk door de kip die we in Puerto Maldonado hebben gegeten.. Annelijn voelde zich nog redelijk dus die kreeg eerst alleen pillen. Maar later werd zij ook zieker dus kreeg zij ook een infuus.

InfuusZiekenhuis

Zaterdag

Ik heb de hele nacht aan het infuus gelegen. De volgende ochtend voelde ik me al iets beter. Nog steeds veel buikpijn maar had het niet meer zo koud. Ik had nog wel koorts dus kreeg daar nog extra medicijnen voor. Rond 13.00u mochten we beiden weer terug naar het hotel. De rest van de dag niks gedaan en in bed gelegen. Avonds in het hotel gegeten.

Zondag

Vannacht erg slecht geslapen. Nog veel buikpijn. Vanmiddag voelde ik me wel iets beter en ben samen met Annelijn naar het centrum geweest en hebben daar wat eten gehaald. De rest van de dag weer vooral in bed gelegen en serie gekeken. Hopelijk voel ik me morgen weer wat beter en kan ik dinsdag misschien weer verder reizen naar La Paz.

1. Greetje:
    6 juni 2022
    Ai Bas, dat is niet fijn. Beterschap en hopelijk knap je snel weer op!
  2. Anne:
    Beterschap!!
  3. Opa en Oma Broenink:
    6 juni 2022
    Dat valt niet mee , hopelijk wordt je snel weer beter!! Veel succes verder Bas ,we leven met je mee.
  4. Wilma De Jonge:
    6 juni 2022
    Beterschap!! Hopelijk snel weer beter, en weer lekker genieten
  5. Helma:
    6 juni 2022
    Oe wat vervelend Bas! Hopelijk knap je snel weer op!
  6. Jedinja:
    6 juni 2022
    Wat vervelend zeg. Veel beterschap allebei!
  7. Henriet:
    7 juni 2022
    Och... beterschap Bas! Niet fijn zo beroerd ..