Huacachina en Nasca

17 mei 2022 - Huacachina, Peru

Vrijdagavond ben ik aangekomen in Huacachina. Het is een dorpje net buiten de stad Ica. Het is een groene oase waar het dorp omheen is gebouwd. Ik verbleef in Wild Rovers hostel. Blij dat ik nog maar voor één nacht geboekt had. Het was een partyhostel waar het elke nacht door gaat tot 05.30u.. Het was wel super gezellig avonds. Nomin en Lincoln (waar ik in Paracas de quad tour mee had gedaan) en Annelijn (heb ik ook leren kennen in Paracas) kwam ik tegen bij de bar en heb ik wat mee gedronken. Ochtends heerlijk ontbeten. Om tijdens het ontbijt zaten de eerste mensen al weer aan het bier en vodka..

Wild Rovers hostelOntbijt Wild RoversWild Rover hostel met woestijn

Samen met Annelijn naar een ander hostel gegaan, Bananas Adventure. Bij het inchecken kwamen we een andere Nederlander tegen, Bob. Het was een prachtig hostel. Een zwembad, restaurantje met superlekker eten en mooie kamers.

Middags heb ik met Annelijn de sandboarding en buggy tour gedaan. Zo vet!! Het was net een achtbaan. Alleen jammer dat ik niet kon skiën.

Buggy tourBuggy tourZonsondergang in de woestijnBuggy tour in het donker

Zondagochtend zijn we om 05.00u opgestaan en hebben de zandduin beklommen om te kijken naar de zonsopkomst. We hadden beter lekker uit kunnen slapen want het was zo mistig dat we helemaal niks zagen.

ZonsopkomstHuacachina mistig

Middags heb ik samen met Sander (NL) en Sarah (Schotland) de sandboarding en buggy tour weer gedaan. Dit keer kon ik wel skiën. Het ging echt heel goed, alleen ga je niet zo snel in het zand.

Sander en SarahTweede buggy tourZonsondergang HuacachinaZonsondergang HuacachinaHuacachina

Avonds weer uit eten geweest in het hostel en om 22.00u gekeken naar de maansverduistering.

Uiteten Huacachina

Vandaag (maandag) vroeg op en met de bus naar Nazca gegaan. Daar heb ik met een vliegtuig over de Nazca lijnen heen gevlogen. Heel leuk alleen werd ik misselijk.

Vliegen Nazca lijnenPilotenNazca lijnenVliegen Nazca lijnen

Vanavond gaan we (ik, Annelijn en Bob) met de bus naar Arequipa. Een busrit van ruim 10 uur. Daar komen we morgenochtend aan. Sander en Sarah komen daar ook heen maar met een andere bus. Hebben hetzelfde hostel geboekt dus wordt vast gezellig.

Ik lig nu lekker in een hangmat aan het zwembad bij een hotel waar we voor €3 gebruik mochten maken van het zwembad. Nog een paar uurtjes wachten en dan op naar Arequipa!

Hotel Nasca

1. Miek:
    17 mei 2022
    Wat schrijf je ontzettend leuk Bas. Super leuk om je zo te kunnen volgen!!
  2. Gerdien:
    Lekker actief bezig Bas! Je maakt veel mee
  3. Henny Vrieling:
    17 mei 2022
    Wat een mooie verhalen en prachtige foto's ,lekker genieten en veel plezier nog Bas
  4. Fam Detmers:
    Mooie belevenissen. Lekker genieten .👍😊
  5. Jedinja:
    19 mei 2022
    Wat maak je een gave reis, leuk om te lezen!
  6. Rosanne:
    20 mei 2022
    Herkenbaar alle plaatjes Bas, wat een toffe reis! Zoveel indrukken in korte tijd, prachtig. Geniet van al het moois en de gezellige mensen die je ontmoet.
  7. Helma:
    20 mei 2022
    Wat leuk om te lezen wat je allemaal beleefd! Prachtige foto’s ook zeg!
  8. Siefra:
    21 mei 2022
    Wat heb je weer een hoop leuke🤩dingen gedaan.👌🏻😀
  9. Henriet:
    7 juni 2022