Khao Sok en Phuket

1 augustus 2022 - Phuket, Thailand

Zaterdag

Ochtends lekker vroeg opgestaan (06.00u). Toen hadden we een ochtendsafari! Er was een kind van ongeveer zes die met z’n vader mee ging. Dat kind van zes bestuurde de boot😂. Eerst gingen we het meer op naar een viewpoint waar iedereen foto’s kon maken. Na tien minuten was iedereen wel klaar met foto’s maken en keken we naar achter wanneer we weer verder gingen. Lag die man helemaal achter op de boot te slapen😂. Hem wakker gemaakt en verder gevaren. Hebben niet veel dieren gezien jammer genoeg. Nog wel wat apen!!🐒

Kind van 6 bestuurt de bootAap

Hierna heerlijk ontbeten en onze tas ingepakt.

Uitzicht bij het ontbijtHuisjesHuisjes

Toen was het al weer tijd om terug te gaan.. Bij de pier stond al een meneer te wachten met z’n busje en die heeft ons bij een 7/11 (supermarkt) afgezet. We hadden een taxi geboekt vanaf daar naar Phuket. Bij de 7/11 wat eten gehaald en snacks voor onderweg en om 11.00u zijn we opgehaald door de taxi. Het was alleen mogelijk om met een taxi vanaf hier naar Phuket te gaan. Er gaan geen bussen. Na tweeënhalf uur waren we er bijna, toen de 4g van de chauffeur op was. Dus moesten wij het laatste halfuurtje de route doen😆.

De laatste twee nachten slapen we in hetzelfde hotel als de eerste nacht. Grappig om weer op dezelfde plek terug te komen. Ingecheckt en daarna naar de McDonald’s gegaan en daar gelunched. Vijf minuten verderop is een super groot winkelcentrum, zijn daar toen heengegaan. Daar de rest van de middag rondgelopen. We hebben ook nog een Thaise massage genomen! In het winkelcentrum hebben we avond gegeten en zijn erna terug gegaan naar het hotel. Avonds zijn we er nog een keer heengegaan omdat we ons verveelden in het hotel😂. Het is ook zo’n groot winkelcentrum dat we nog heel veel niet gezien hadden. Na twee uurtjes weer terug gegaan en gaan slapen.

Winkelcentrum Phuket

Zondag

De allerlaatste dag in Thailand!! Het is echt super snel gegaan. Vandaag zijn we naar Andamanda Aquapark geweest! Een super groot waterpark die pas net twee maanden open is. We hebben ochtends wat broodjes gehaald bij een supermarkt en zijn daarna naar het waterpark gelopen. Ons hotel was letterlijk naast het waterpark dus dat was perfect! We waren er gelijk om 10.00u toen die net open ging dus was hartstikke rustig. Gelijk heel wat glijbanen gepakt. Echt heel gaaf!! Er zijn zelfs twee looping glijbanen waar zo’n plankje onder je voeten weg gaat. Middags daar in een restaurantje gegeten.

We gingen daarna van een glijbaan af waar je met zo’n vijf persoons band af moet. Je moet minimaal met drie mensen er in en wij zijn met z’n tweeën dus moeten we elke keer met andere mensen. Er waren dus twee Thaise meisjes die eigenlijk van de andere glijbaan wouden. Die vonden het super eng. Maar de medewerker van het park haalde ze over om met ons mee te gaan. “Your lucky, two beautiful Thai girl”, zei hij tegen ons😂. Super grappig want toen we op het hele steile stuk kwamen begonnen ze keihard te gillen en één van de twee had zich helemaal niet goed vast dus die viel nog bijna uit de band😂. Een andere keer toen we van die glijbaan af gingen kwamen met een man en die dacht dat we een tweeling waren😆. Naast de gele is een rode waar we ook vanaf gingen. Melvin had zich heel goed vast alleen ik niet. Dus toen we bij het steile stuk kwamen kregen we een klap van het water en viel ik zo uit de band.. De band ging helemaal over me heen en ik schuurde met m’n rug over die grind stenen vloer😓. Gelukkig viel het mee

Andamanda waterpark

Later kwamen we de twee Thaise meisjes nog een paar keer tegen. Toen vroegen we of ze mee gingen van die looping glijbaan. Vonden ze ook heel eng maar ze gingen toch mee naar boven.

Glijbanen Andamanda waterparkAndamanda waterparkGlijbaan

Iets na zes uur zijn we terug gegaan naar het hotel. Opgefrist en naar het winkelcentrum gegaan om daar wat te eten. We hebben een heerlijke wrap met kip gegeten.

WrapWinkelcentrum

Daarna allebei een beetje serie gekeken en we gaan nu zo slapen. Vandaag weer helemaal geen regen gehad. De hele vakantie bijna niet en dat tijdens het regenseizoen☺️

Morgen gaan we al weer terug naar huis😞. We vliegen om 18.10u via Singapore en Zürich naar Amsterdam!

1. Henriet:
    1 augustus 2022
    Fantastisch!! Wat een cultuurverschillen zeg!

Goede veilige reis terug...
  2. Gerdien:
    Goeie reis!
  3. Cootje:
    Veilige vlucht gewenst!
  4. Sabitha Van den berg:
    1 augustus 2022
    Jullie nemen fantastische herinneringen mee terug❤
    Goede reis ✈
  5. Opa:
    1 augustus 2022
    Nou na het lezen van al jullie belevenissen in Thailand, is dit wel een heel relaxte en rustige reis geweest in vergelijking met Peru. Of niet Bas? Maar mooie dingen gezien en beleefd.
    Een goede reis terug.
  6. Siefra:
    1 augustus 2022
    Prachtige reis hebben jullie gemaak!!!!
    Tot morgen op Schiphol ✈️😃😘😘
  7. Opa en Oma Broenink:
    1 augustus 2022
    Jullie hebben heel wat beleeft, een goede reis terug.