Khao Sok

29 juli 2022 - Khao Sok National Park, Thailand

Donderdag

De wekker ging om acht uur ⏰. Opgestaan en ontbeten. Het Nederlandse koppel zat al aan de ontbijt tafel (die we gisteren al hadden gesproken) en hebben toen gezellig wat gepraat over hun vakantie en die van ons. Na het ontbijt zijn we terug gegaan naar de kamer. We hoefden onze tassen niet in te pakken want die hadden we natuurlijk nog niet uitgepakt dus hebben rustig gewacht tot de bus kwam. Toen de bus was aangekomen hebben we onze spullen ingeladen en zijn we naar de office gereden van Phutawan waar we dus 2 nachten gaan slapen op het water. Daar nog wat betaald en toen door gereden naar een soort pier waar het bootje wachten op iedereen. Allemaal Nederlanders maar niemand die naar het zelfde plekje ging🫤.

Pier Khao Sok

Aangekomen op Phutawan. Wat mooi 🤩. Sleutel gehaald en snel naar onze kamer gegaan.

Aankomst Phutawan

Er is niet veel in het huisje alleen een bankje en 3 bedden en een plek waar je je tassen enz kan neer leggen. Er drijven 2 sanitair gebouwen waar je kan douchen en naar de wc kan dus eigenlijk een drijvende camping. Vanuit de achterkant van het huisje kan je zo het water in springen. Iedereen heeft een klein steigertje met een zitzak waar je lekker op kan zitten en genieten van het prachtige uitzicht. Om 12:00u was de lunch 🍱 . Rijst met gefrituurde kippenpootjes en Thaise curry met een groente soepje en zoet zure gebakken groente en fruit. Iedereen krijgt een niet normaal hoeveelheid eten 😂. Je had prima met 4 personen kunnen eten van wat wij op tafel hadden liggen. Na de lunch hebben we een ijsje gekocht en zijn we daarna weer lekker het water ingesprongen. Na wat gedobberd te hebben in het water zijn we naar het restaurant gegaan en wat drinken besteld. Ontbijt, lunch en diner is trouwens met de prijs inbegrepen. Je moet alleen betalen voor extra dingen zoals flesjes frisdrank/ijs/chips enz. Bas wilde nog een ijsje dus had ook nog een ijsje gehaald. Daarna weer terug gegaan naar het huisje en vrij weinig gedaan. Vandaag is iedereen aangekomen en is lekker aan t niksen. Beetje zwemmen, zitten in de zon en kan je cayakken. Morgen gaan we wel allemaal dingentjes doen. We hebben hier slechte verbinding dus kunnen onze telefoon niet veel gebruiken…. En hebben we alleen stroom van 18uur tot 06uur. Gelukkig is het maar voor 2,5 dag en niet een week 😮‍💨. Daarna was het alweer etenstijd en zijn we naar het restaurant gegelopen. We kregen weer een kom met rijst en een gefrituurde vis en nog een kom soep en wat gebakken groentes in een sausje. Het eten viel en beetje tegen want de vis was volgens mij gewoon dood geslagen en zo de frituurpan in gegooid want alles zat er nog op en aan.

Avond eten vis/bas

De soep was gemaakt van kokosnoot melk dus het was een witte bouillon en er dreven grote stukken kip in🥴. Dus heb ik maar rijst gegeten en er chilisaus door heen gegooid voor wat smaak. Daarna zat er niks anders op om maar weer terug te gaan naar het huisje.. Ik begon me toen wel erg te vervelen omdat je gewoon niks kan en maar zit te wachten tot je naar bed kan. Om 20:45u hebben we nog een chipie gekocht en gegeten bij het restaurant/terras.

Avond view huisjesAvond view 2

Daarna tanden gepoetst en zijn we gaan slapen.

Vrijdag

Ochtends opgestaan om acht uur en zijn we wezen ontbijten. Erg lekker! Ze hadden een open buffet dus genoeg keuze😋. Na het ontbijt moesten we wachten tot 13 uur dus hebben we maar weer een beetje gezeten in het huisje en niet veel gedaan. Bas heeft nog lekker gezwommen. Om 12uur hadden we weer lunch wat niet heel bijzonder was. Rijst, gebakken groenten in een sausje, soep en een kerriesausje met groenten en kip. Heerlijk dacht ik dus ik rijst op me bord geschept en de kerrie er overheen. Ik neem een hap en het begint toch te branden in me mond. Ik kijken in de kerrie wat er in zit en ja hoor allemaal pepers. Vreselijk. Niet meer opgegeten en nieuwe rijst gegeten met wat groentes en een lekker sausje. Toen was het alweer 13uur. Met ze allen verzameld en zijn we gaan varen naar wat mooie viewpoints. Heel mooi!! Daar wat foto’s gemaakt.

Foto Melvin/Bas

Daarna door gevaren naar een hike punt waar we 25 minuten moesten hiken. Gelukkig maar een klein stukje. Het was erg mooi want we liepen door de jungle waar ook wilde olifanten liepen.

Melvin HikeBas Hike

Helaas geen olifanten gezien of andere wilde dieren zoals tijgers, beren en nog veel meer. Wel hebben we allemaal olifanten sporen gezien en poep. Na het stukje hiken waren we bij een klein ingestort piertje waar we een stuk met een bamboe bootje moesten varen naar een koraalgrot.

Kapotte pierBamboe boot

We moesten nog 20 minuten wachten voordat het bootje er zou zijn. Het was echt niet normaal heet en heb nog geen één dag zo erg gezweet. Het zweet drupte echt elke seconde van me hoofd. Bas had het ook bloedje heet en dat merk je wel als Bas het heet heeft. Als Bas het heet heeft is ie snel geïrriteerd en chagrijnig. Gelukkig viel het mee deze keer 😆. Een meisje van onze groep zei opeens “hoezo ben ik aan het bloeden?”. Ze deed haar slipper uit en kwam ze twee bloedzuigers tegen die onder haar slipper bandje zijn gaan zitten. Door de schrik schudden ze haar voet en vielen ze er gelukkig gelijk af. Haar voet was vreselijk aan het bloeden en het waren nogwel twee kleine!! Niemand durfde ze dood te maken dus ben ik er maar op gaan staan en knapte ze zo kapot. Wat een bloed! het spoot zo over heel de grond. Gelukkig was er bij dat piertje een medicijnen kistje. Voet ontsmet en met watjes droog gedept. Het bleef maar door bloeden dus was er gelukkig een andere vrouw van de groep die een grote voet pleister had. Iedereen snel gecontroleerd of ze geen bloedzuigers hadden en gelukkig niemand. Ook vlogen er overal muggen. Gelukkig hadden wij deet mee en op. Dus ze vlogen ons zo voorbij. Eindelijk was het bootje er en zijn we naar de koraalgrot gevaren.

Bamboe boot

We moesten op een heel oud houten trapje wat er volgens mij al langer ligt dan dat wij bestaan. Aangekomen in de grot was het er heerlijk koud en heel donker. Het mannetje van de boot ging ook mee en had een hele grote lamp mee waarmee we konden kijken. Het was precies zoals je ziet op documentaires van al die mooie koraal riffen alleen was er geen water meer en was het koraal helemaal versteend.

Koraalgrot 1Koraalgrot 2Spin

Daarna zijn we weer terug gegaan met het bootje en kwamen we op de terug weg op het water een ander bootje tegen met twee mensen van de olifanten sanctuary. Even snel gezwaaid naar elkaar en weer door gegaan. Terug wezen hiken naar de boot en terug gegaan naar de drijvende camping.

Huisjes

Het was ondertussen alweer etenstijd dus zijn we zo aan tafel geschoven. Deze keer was het eten veel lekkerder. We hadden weer een gefrituurde vis die we niet hebben gegeten maaaarrrrr ook hadden we kipfilet met wat groentes in een lekker sausje en een grote omelet gevuld met gekruide kipstukjes en rijst natuurlijk. Dus beide lekker rijst met kip gegeten en omelet met kip. Bas had nog een cocktail besteld en ik een smoothie.

Smoothie MelvinCocktail bas

Na het eten zijn we terug gegaan naar het huisje en zijn we naar het sanitair gebouw gelopen en lekker gedoucht. Daarna weer terug gegaan naar het restaurant en beide nog een cocktail gedronken. Rond een uur of 21:30 zijn we terug gegaan. De volgende ochtend hadden we namelijk een morning safari om 06:30 uur. Nog even een spelletje gespeeld en toen zijn we gaan slapen.

1. Gerdien:
    30 juli 2022
    Opnieuw leuk om jullie belevenissen te lezen. Je zou een goede verpleegkundige zijn Melvin. Haha. Veel plezier nog samen
  2. Cootje:
    30 juli 2022
    Prachtige verhalen, maar die bloedzuigers. Brrrr...
  3. Siefra:
    30 juli 2022
    Mooi verhaal en prachtige foto’s!!!
    😘😘
  4. Iolenthe Warring: