Krabi

21 juli 2022 - Krabi, Thailand

Dinsdag

Ochtends op tijd opgestaan. Omdat het laagseizoen is zijn er niet veel mensen in het hotel. Daarom hebben ze het hele restaurant gesloten dus moesten we zelf een ontbijt scoren. Op de scooter naar de 7/11 (supermarkt) gegaan en wat lekkere broodjes gehaald. Ik (Bas) had ook een kipbroodje gekocht maar die was echt niet lekker. Heb die dus maar gegeven aan één van de zwerfhonden.

Zwerfhond

Op internet hadden we gelezen dat er ongeveer dertig kilometer verderop een soort meer was met heel helder water. Daar gingen we natuurlijk heen met onze nieuwe maskers! Met de scooter op de Thaise snelweg😂. Wel even wennen want je moet hier links rijden. Wij gingen ongeveer 50 a 60 km/uur en de auto’s 100. Onderweg nog een tussenstop gemaakt bij een boeddhistische tempel. We reden nog verkeerd maar na 45 minuten waren we bij het meer!

BuddhaTempel KrabiOp de scooter
In de verte konden we het mooie meer al zien. Eerst nog even langs de kassa om tickets te kopen. Stonden daar ongeveer zeven mensen die er werkten die allemaal zeiden dat ze gesloten waren. Nou, lekker dan! Toen hebben we iets anders in de buurt opgezocht. Een resort waar je voor 20 baht (€0.55) kon zwemmen. Het was prachtig daar. Overal water en allemaal huisjes en bruggetjes over het water heen. Alleen was er helemaal niemand. Wij waren de enigste op het hele resort. Daar een klein uurtje gezwommen en daarna terug gegaan naar het hotel.

Entree resortZwemmen resort KrabiZwemmenZwemmen resort KrabiZwemmen Krabi

Na wat gegeten te hebben zijn we naar het centrum van Krabi gegaan. Daar wat rondgekeken bij een boeddhistische tempel en wat gedronken in een cafeetje. Ze verkochten er zelfs stroopwafels!!

Tempel centrum KrabiStroopwafel

Toen was het al weer avond en hebben we een restaurantje opgezocht. Ik had rijst met groente en kip en Melvin spaghetti. Na het eten hebben we een tour geboekt voor woensdag. We gaan raften, quad rijden, ziplinen en nog meer! Op de terugweg naar het hotel kwamen we langs een lokale markt. Daar zijn we even overheen gelopen. Ze verkochten er van alles. Het vlees was alleen erg onhygiënisch. Er lagen in de warmte hele hopen vlees en vis met heel veel vliegen er op🤮.

Ons huisjeOns hotel KrabiAvondeten KrabiLokale marktLokale markt

Woensdag

Om zeven uur ging de wekker.. Op de scooter naar de supermarkt en wat broodjes gehaald. Daarna ons klaargemaakt en om 08.30u werden we opgehaald bij de receptie. Het was ongeveer anderhalf uur rijden. Toen waren we bij de Monkey Cave tempel. Er liepen overal apen rond!! Voor €0.50 hebben we wat bananen en mais gehaald om te geven aan de apen. Er waren ook heel veel apen met baby aapjes aan hun buik. Heel schattig. Maar net toen we er waren begon het vreselijk hard te regenen!! We zijn jammer genoeg niet meer bij de tempel geweest. Toen het stopte met regenen moesten we door😂.

Aapje bij Monkey Cave

Vanaf daar was het nog een halfuurtje rijden. Het begon weer te regenen. Als eerst gingen we ziplinen. Heel gaaf! Daarna een halfuur op de quad rijden. Doordat het zo veel regende waren er overal enorme plassen. Onderweg kwamen we ook nog drie koeien tegen die lagen te baden in de modder😂.

Melvin op de quadQuad rijden

Hierna gingen we lunchen: rijst met kip, groente, sausje en omelet. Erg lekker! We zaten aan tafel met een stel uit Singapore, gezellig! Na het lunchen moesten we onze life jacket aan en konden we gaan raften! Eerst nog een stukje met de auto. Wij waren wat aan de late kant dus het busje zat al vol. Ik kon nog wel zitten maar Melvin moest achterop gaan staan..😂 Gelukkig was het maar een paar minuten. (Video staat er op)

Na een korte uitleg konden we het water op! We zaten in de boot met een stel uit Zuid-Korea. Doordat het zoveel regende stond de rivier enorm hoog en was die erg ruig. Toen we net het water op waren begon het ook nog is te donderen en te bliksemen!! Het was zo gaaf.. Het raften maar ook de prachtige omgeving.

Uitleg raftenRaften

Onderweg kwamen we ook olifanten tegen waar mensen een rondje op reden. Zo zielig! Wij konden dat ook nog doen maar hebben het niet gedaan. Na 6 kilometer te hebben geraft zijn we terug gegaan naar de lunchplek. Onderweg hadden ze ook foto’s van ons gemaakt alleen was het behoorlijk prijzig (800 baht = €22) dus hebben ze niet gekocht. Als laatste zijn we naar een waterval geweest. Viel een beetje tegen maar nog steeds erg gaaf.

RaftenWaterval

Melvin had het vreselijk koud omdat het de hele tijd regende. Ook waren we vergeten een droge broek mee te nemen dus moesten de 2 uur terug in onze natte zwembroek in het busje. Toen we terug waren was het al weer bijna 17.00u. Niet heel veel meer gedaan. Avonds nog naar de Makro geweest en de tank van de scooter volgegooid. De brandstof is hier een stuk goedkoper dan in Nederland! (€0.90 voor een liter benzine).

Donderdag

Vanochtend lekker uitgeslapen. Ons daarna klaargemaakt voor een hike die we gaan doen! Naar een heel mooi uitzichtpunt. Het is zo’n twee uur hiken maar schijnt heel mooi te zijn. Op de scooter gestapt en er naar toe gegaan. Onderweg kwamen we weer wat toeristen op een olifant tegen. We zagen zelfs dat een man de olifant een flinke tik met z’n stok gaf toen die niet goed luisterde.

OlifantWeg

Na een halfuurtje zouden we er moeten zijn volgens Google Maps maar konden het niet vinden. Een Thaise man die er aan het werk was kwam naar ons toe waar we naar op zoek waren. Hij vertelde dat heel veel toeristen hier langs kwamen en dat ze de weg kwijt waren. De locatie van het startpunt van de hike is op een verkeerde plek op Google Maps. Hij probeerde uit te leggen waar we heen moesten maar we konden het echt niet vinden, jammer!

Toen maar naar een andere plek gegaan. Naar de Tiger Cave tempel! Deze konden we wel vinden gelukkig 😄😂. Het stikte er van de Nederlanders! We hebben gekeken in de grote tempel, de Tiger Cave en nog wat rondgelopen. Erg mooi! Bij een andere tempel zagen we allemaal apen rondlopen. Super schattig!

Tiger Cave tempelTiger Cave tempelTiger CaveTempelApen

Er was nog een tempel boven op de berg. Alleen moest je dan wel 1250 trap treden omhoog! Ik had het vooral erg warm dus besloten het niet te doen. Toen terug gegaan, even gezwommen en naar het centrum gegaan.

We besloten een lekkere massage te nemen. Melvin krijgt nu een uur een nek, arm en schouder massage en ik en voet en been massage. Straks lekker uit eten en de tas inpakken. Morgen ochtend gaan we met de bus naar Surat Thani en vanaf daar met de speedboot naar de volgende bestemming, Koh Samui!

Massage Krabi

1. Opa en Oma Broenink:
    21 juli 2022
    Mooi!
  2. Marco:
    22 juli 2022
    Weer lekker aktief geweest zeg!
    Als je de laatste 2 foto's naast elkaar zet, dan zie je wat overeenkomsten 😀