Lima

11 mei 2022 - Lima, Peru

Leuk, al jullie reacties!😊

Dinsdag heb ik niet zo heel veel gedaan. Ochtends een sim kaart gekocht en daarna naar m’n hostel gegaan. Ik mocht pas om 14.00u de kamer in en was er al om 11.00u dus moest nog even wachten. Heb een beetje door Lima rond gelopen en kwam uit in een heel mooi winkelcentrum met prachtig uitzicht. Nog een ijsje gegeten daar, vreselijk duur (€5.50 voor 2 bolletjes😱). Later kwam ik langs een andere ijssalon en daar betaalde je nog geen euro voor een ijsje..

Uitzicht winkelcentrumHet ijsje van €5.50

Toen terug gegaan naar het hostel. Het is een heel mooi oud gebouw. Daarna nog even naar het centrum geweest en ‘s avonds naar het strand.

Het hostel in LimaHet hostel in LimaHostel LimaPlaza de Armas LimaFaro La Marina

Erg beroerd geslapen. Om 03.00 nachts kwamen er nog 2 mensen in de kamer en om 05.30 ging er eentje weg. Vanochtend ontbeten met een Nederlander die op dezelfde kamer sliep.

Daarna naar de haven gegaan want ik had een tour geboekt om te gaan zwemmen met zeeleeuwen.. Wat was het gaaf!!! Eerst een uur gevaren en onderweg allemaal vogels gezien en zelfs pinguïns. We konden de zeeleeuwen van ver af al horen, ze maken enorm veel lawaai. Er lagen er honderden op het eiland. Toen moesten we onze wetsuit aandoen en konden we het water in. Het was zo bijzonder om zo dicht bij die dieren te komen. Ze zwommen onder en langs ons heen. Soms zelfs tegen je aan. Indrukwekkend!

Pinguïns, Islas PalominoZeeleeuwenZeeleeuwenZwemmen met zeeleeuwenNa het zwemmen, heel koud

Ik zat in de boot naast twee andere backpackers, uit Canada en Engeland. Supergezellig, alleen jammer dat ze allebei vanavond terugvliegen naar huis.

Vandaag voor de rest niet veel gedaan. Mijn plan was om morgen te vliegen naar het noorden van Peru, naar Chachapoyas, maar de vlucht is geannuleerd. Hier ga ik nu heen op het einde van de reis. Morgen ochtend naar Paracas, 3 uurtjes met de bus. Ben benieuwd!

1. Gerdien:
    12 mei 2022
    Mooie foto’s! En wat een gave excursie. Je schrijft leuk Bas, ik ben benieuwd naar je volgende verslag.
  2. Guus:
    12 mei 2022
    Hele mooie foto's hoop dat je nog heel veel plezier hebt! Ben ook benieuwd naar je volgende blog!💪
  3. Loïs:
    Echt heel gaaf!!!
  4. Anne:
    12 mei 2022
    Leuk zeg om je reis blog te lezen en de foto’s te bekijken!
  5. Jacobine:
    12 mei 2022
    Wauw, super gaaf om zoiets te ervaren! Heel veel plezier met de rest van je avontuur.
  6. Opa en Oma Broenink:
    12 mei 2022
    Mooi Bas Mooi om je verhalen te lezen.
  7. Melvin:
    12 mei 2022
    Trots op je dat je alles zo alleen aangaat
    💕🫶🏼
  8. Siefra:
    Wat gaaf Bas🤩
    Ik ben nu al benieuwd naar je volgende blog!!!😀veel plezier!!!!
  9. Marco:
    12 mei 2022
    Wat zitten er enorm veel zeeleeuwen op die rots zeg!
  10. Fam Detmers:
    Heel leuk om je zo te volgen . Super zwemmen met zeeleeuwen ,👍 . Veel plezier 😘
  11. Wilma De Jonge:
    13 mei 2022
    Heel mooi!! Dit word een geweldige ervaring, denk ik!!!