Lima

18 juni 2022 - Lima, Peru

Donderdag

Ochtends uitgecheckt en naar de airport gegaan. Mijn laatste paar soles uitgegeven aan de taxi. Bij de BCP kan je gratis pinnen maar die was niet in Chachapoyas, dus mijn plan was om in Lima weer te pinnen. Ik had toch geen cash meer nodig. Op de airport veel gezeur. Ik mocht 15 kilo aan bagage mee, en mijn tas woog 28 kilo!😅 De mensen voor mij hadden hetzelfde probleem. Zij kwamen uit Lima en spraken goed Engels, ze hielpen met vertalen. Gelukkig hoefde ik niet extra bij te betalen. Maar we moesten nog wel allemaal airport tax betalen, €4.50 ongeveer. Shit! Ik had helemaal geen contant geld meer. In m’n tas nog wat muntjes gevonden en ik kwam op €2 uit. Het echtpaar die me ook al had geholpen bij de balie zagen het en hebben de andere €2.50 betaald. Heel lief. Heb daarna met hun twee uur gewacht op de vlucht en gepraat. Toevallig hebben ze een zoon (woont in de VS) en twee dochters (eentje woont in Spanje en de ander in Nederland!). Elk jaar gaan ze op bezoek in Nederland. Op de heenweg naar Chachapoyas zaten zij ook bij me in het vliegtuig. Na anderhalf uur vliegen geland in Lima.

28 kilo bagageVliegtuig Chachapoyas - LimaVlucht Chachapoyas - Lima

Met de taxi naar het hotel gegaan. De rest van de middag wat rondgelopen door het centrum en wat souvenirs gekocht. Avonds m’n tas ingepakt en alles klaar gemaakt voor de reis terug naar Nederland! Het past allemaal net. Ik had weer geen cash (souvenirs). Dus ik moest nog even wat geld pinnen. Gelukkig was er een BCP pinautomaat 500 meter van m’n hotel. Ik was natuurlijk weer m’n mondkapje vergeten dus mocht niet naar binnen. Bij een apotheek eentje gekocht van m’n laatste muntgeld en weer terug gegaan. 20 minuten in de rij gestaan en toen was ik eindelijk aan de beurt, stopt de pinautomaat ermee… Dan maar naar een BCP, een kwartier lopen. Ook die was defect😵‍💫. Weer een heel stuk gelopen naar de volgende, mocht ik niet naar binnen. Ik had maar één mondkapje en ik moest er twee dragen, zei ze. Lichtelijk geïrriteerd op zoek gegaan naar een apotheek waar ze mondkapjes verkochten en waar ik met een creditcard kon betalen, want ik had geen contant geld meer. Na wat zoeken eindelijk eentje gevonden en kon ik eindelijk pinnen😮‍💨😂.

Vrijdag

Dat was het dan. De laatste nacht in Peru! Voelt heel gek en kan het nog niet beseffen dat ik morgenmiddag weer terug in Nederland ben. Het voelt alsof ik weer door ga naar de volgende bestemming. Maar het zit er echt op. Jammer, maar heb ook wel weer zin om naar huis te gaan. Iedereen weer te zien, maandag m’n rijbewijs ophalen en rijden! Ik ga het hier wel enorm missen.

Ochtends heb ik nog lekker uitgeslapen. Daarna uitgecheckt en voor de laatste keer Lima ingegaan. Ik heb hier vrijwel alles gezien dus er was niet heel veel meer te doen. M’n tassen zijn al bomvol met alle souvenirs, maar ik heb er toch weer twee extra gekocht😂.

LimaHotel laatste nacht Lima

Ik ben net naar de airport gegaan. Tassen ingecheckt en door alle controles heen gegaan. In een halfuurtje was ik er doorheen. Hier zijn allemaal souvenir winkeltjes die echt tien keer zo duur zijn als in de stad. Nu nog twee uur wachten en dan na bijna 13 uur vliegen ben ik weer in het warme Nederland!

TassenInchecken vlucht naar AmsterdamControle Lima AirportMilka reep van 6.50€

1. Siefra:
    18 juni 2022
    Wat heb je een geweldige reis gemaakt!!!!👌🏻
    Super leuk om je reis te volgen met al je mooie foto’s. Dit vergeet je nooit meer.
    Goeie reis en tot morgen op Schiphol!!!✈️
    😘😘
  2. Jedinja:
    18 juni 2022
    Wát een reis heb je gemaakt, heel gaaf!!
  3. Melvin:
    18 juni 2022
    Onvergetelijke reis heb je gemaakt😍!!!
    Goeie reis terug en we zien elkaar op Schiphol.😊
  4. Opa en Oma Broenink:
    18 juni 2022
    Een fantastische reis, en fijn dat je weer gezond en wel thuis mag komen!
  5. Henny Vrieling:
    18 juni 2022
    Wat een super mooie reis heb jij achter de rug, heel leuk om je te volgen. Goede reis terug
  6. Tamara:
    19 juni 2022
    Wat een avontuur bassie en zo leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien!!
  7. Iolenthe Warring:
    20 juni 2022
    Mooi Bas.wat een reis! Op naar het volgende avontuur!
  8. Wim:
    22 juni 2022
    Je hebt er volgens mij wel álles uitgehaald wat erin zat! Mooie ervaring! En dit waren nog maar 2 landen hé. Valt nog veel te zien en te ontdekken in de wereld. Gr. Wim