Perhentian Islands: Tuna Bay Resort

10 augustus 2023 - Perhentian Islands, Maleisië

Zondag 6 augustus

‘s Ochtends voor de laatste keer op deze plek ontbeten. Toen de koffers weer ingepakt en op de boot naar het volgende hotel gestapt. Na tien minuten waren we daar al weer. Het is een compleet ander hotel. Het vorige hotel was vrij dood, weinig mensen en vooral Aziaten. Hier is het erg druk, veel gezelligheid en ook veel Nederlanders. Typisch Nederlands, de strandstoelen zijn ‘s ochtends om 8 uur al bezet met alleen handdoeken. Doe ons de locals maar en de Aziaten.

Eerst lekker geluncht en toen naar onze huisjes gegaan. We hebben twee huisjes met uitzicht op de jungle! Wat verouderde, maar prima kamers!

De rest van de middag aan het strand gelegen en gesnorkeld. Er is hier meer koraal en we zien dus meer vissen! Er zitten wel hele agressieve (bruine) vissen tussen. Bas, Marco en Guus zijn al meerdere keren gebeten door ze.

Maandag 7 augustus

‘s Ochtends zijn Marco, Guus, Lois en Cootje op diepzee vis expeditie gegaan. We moesten eerst een flink stuk varen om midden op zee te komen. De golven waren enorm. Dat was best een avontuur op zo’n kleine vissersboot. Toen gingen we eerst kleine visjes vangen. Dit hebben we straks nodig voor het grote werk. Op een gegeven moment had de visser een klein visje aan de haak, waar een enorme barracuda op af sprong. Dus was het een hele strijd om die ook binnen te halen. Het was wel even slikken om te zien dat ze hier de vissen zo onderin de boot gooien zonder ze eerst dood te maken. Vervolgens hebben we de kleine visjes in stukken gesneden en aan de haak gedaan. Guus heeft drie grote tropische vissen gevangen. Ondertussen zijn Marco en Loïs nog gaan zwemmen. Cootje en Guus zijn vooral aan het vissen geweest. Cootje haar haak bleef leeg.

Diepzee vissenGuus vis tour

Toen was het goed raak. Guus had een gigantische vis aan de haak. Met z’n drieën geprobeerd de vis binnen te krijgen. Maar die zwom zichzelf vast in de bodem. Dus de hele lijn kwijt. Al met al was het een geweldige dag.

Ik (Bas) ben niet mee geweest. Ik heb lekker rustig aan gedaan. ‘s Middags gesnorkeld en lekker gegeten.

Tuna Bay Island Resort

De rest van de middag weer op het strand gelegen.

Dinsdag 8 augustus

Vanochtend zijn Marco en Loïs vroeg opgestaan. Ze gingen een hike doen door de jungle. Op tijd gegeten, ingesmeerd met zonnebrand en deet, rugtas vol met water en ze waren klaar om te gaan. De tocht was erg zwaar, ontzettend warm, en ontzettend gezweet. Ook de nodige muggenbeten opgelopen ondanks de deet. Het was erg leuk. Tijdens de hike kwamen ze nog langs ons oude hotel.

Hike Lois en MarcoHike Lois en Marco

Wij hebben met z’n drieën ontbeten en gesnorkeld. Dit keer werd ook mama gegrepen door een vis! Ze durfde het water al niet ver in, omdat wij al zo vaak gebeten waren door vissen.

Toen we terug liepen naar ons huisje, zagen we meerdere apen voorbij slingeren in de jungle, gaaf!!

Tuna Bay Island Resort

Avonds lekker gegeten en de koffers ingepakt. De airco was nog stuk, dus dat was nog een heel gedoe. Uiteindelijk hebben we een mobiele airco gekregen.

Restaurant Tuna Bay Island ResortUit eten Tuna Bay Island ResortAirco kapotAirco kapotMobiele airco constructie

Woensdag 9 augustus

Gisterochtend hebben we lekker uitgeslapen. Met z’n allen gegeten en toen uitgecheckt. Met de speedboat (dit keer moesten we allemaal een zwemvest aan) naar Besut gevaren. Vanaf hier met de taxi naar de airport gegaan, in Kota Bharu. Hier even lekker geluncht en het vliegtuig ingestapt.

Boot terug naar vaste landAirport Kota BharuVliegtuig naar Kuala LumpurVlucht naar Kuala Lumpur

Tegen 18.30u geland in Kuala Lumpur en met twee taxi’s naar het hotel gegaan. Het was enorm druk op de weg. Cootje, Marco en Guus waren een halfuur langer onderweg.

Lois en Bas in taxi naar hotel

We hebben twee prachtige appartementen. We zijn eigenlijk meteen naar de mcdonalds gelopen om te eten (het was ook al 21.30u).

Hotel Kuala LumpurHotel Kuala LumpurPetronas torensOns hotel Kuala LumpurKuala Lumpur

Donderdag 10 augustus

Vanochtend allemaal lekker uitgeslapen. Tegen 10.30u naar een leuk restaurantje gelopen om te ontbijten. Dit was erg geslaagd!

Ontbijt Kuala Lumpur

Na het ontbijt zijn we met de taxi naar een souvenir markt geweest. Hier zijn we helemaal los gegaan. Er was één winkel met zulke leuke spullen. Hier hebben we onder andere twee hele leuke lampen en een gaaf apen beeld gekocht. Dat wordt nog wat vanavond om alles in de koffers te krijgen..

Winkel souvenir markt

Bij de souvenir markt was ook een zwembad vol met piranha achtige vissen die dode huidcellen van je voeten af halen. Dit moest papa natuurlijk doen en die kreeg Bas en Guus ook zo ver om te doen.

Vissen therapie

We hebben net gezwommen op de 51e verdieping. Gaan zo voor de laatste keer uit eten. Bij hetzelfde restaurant als vorige week.

Rooftop zwembad Face SuitesUitzicht Face Suites

Vanavond gaan we rond 23.00u richting de airport. Dan vliegen we om 02.40u in 7 uur naar Dubai. Daar 2.5 uur overstaptijd, en nog eens 7 uur naar Amsterdam.

Bedankt voor het volgen van onze reis en alle lieve berichten. We kijken terug op een geweldige reis. Tot in Nederland!

1. Henriet:
    10 augustus 2023
    Ohh en dan zit het mooie avontuur er alweer op. Hele mooie herinneringen gemaakt!!

Tot snel
  2. Jedinja:
    10 augustus 2023
    Wat een geweldige belevenissen! Goede reis naar huis!!
  3. Opa:
    10 augustus 2023
    Goede reis terug. We praten morgen wel verder
  4. Opa en Oma Broenink:
    10 augustus 2023
    Fijn dat het allemaal goed gegaan is. Een mooie terug reis toegewenst, en tot ziens. Nogmaals hartelijk bedankt voor je mooie verhalen en foto's.
  5. Esther Horstra:
    Goede reis terug!