Washington

29 april 2023 - Washington D.C., Verenigde Staten

Donderdag

Ochtends rustig ontbeten, laatste dingetjes ingepakt en toen naar Schiphol. Het was lekker rustig en na een klein uurtje was ik door de controles heen.

Rij voor paspoort controleVliegtuigVliegtuig
Ik zat in het vliegtuig naast een ouder echtpaar uit Washington. Ik vertelde ze dat ik 15 uur overstaptijd had en de stad in zou gaan. Ze hebben me van alles verteld over de stad en waar ik heen moest gaan. Ze woonden zelf 3 straten van het Witte Huis🤩. Die man had op een papiertje allemaal dingen geschreven waar ik heen moest gaan en hoe ik er kwam. Super lief.IMG_7557

Na 9 uur vliegen geland in Washington (14.15u lokale tijd). Daar raakte ik nog wat aan de praat met een Nederlandse vrouw, maar zij moest direct door naar haar volgende vlucht. Toen moest ik door de douane heen. Allemaal vragen: waarom ik van de airport af ging, wat voor werk of studie ik doe. Gelukkig was alles goed.

Omdat m’n volgende vlucht pas de volgende ochtend ging, moest ik ook m’n grote backpack meenemen. Super irritant! Er waren ook geen kluisjes op de airport dus ik moest m’n backpack meenemen.

Na een uurtje in de metro, was ik in het centrum. Ik ben eerst naar het Witte Huis gegaan. Super gaaf!!🤩

Airport WashingtonCentrum WashingtonWitte HuisWitte Huis

Het was al 18.00u, dus ik ben daarna wat gaan eten bij de mcdonalds. Heel goedkoop, een McChicken voor maar €2.

Hierna ben ik nog naar het Washington Monument en Lincoln Memorial geweest. Ik was echt kapot dus heb daar in de zon op een bankje gezeten. Toen weer naar het Witte Huis en die in het donker gezien.

Washington MonumentLincoln MemorialWitte Huis in donker

Ik was echt gesloopt en het was super zwaar met die grote backpack. Heb het Capitol overgeslagen en ben terug gegaan naar de airport. Daar van 22.00u tot 04.00u op een bank een beetje gewacht. Vreselijk!! Heb nog heel even kunnen slapen maar niet echt veel.

Airport Washington

Vrijdag
Toen weer ingecheckt en doorgevlogen naar Houston. Daar wat te eten gehaald en verder gevlogen naar Guatemala City!!

Vlucht naar Guatemala CityLaatste vlucht

Zo blij toen ik was aangekomen. Op de airport heb ik m’n contante geld omgewisseld naar de Guatemalaanse quetzal. Voor de airport waren allemaal kraampjes en daar heb ik een sim kaart gekocht.

Guatemala Stad is erg gevaarlijk, dus ik had een hostel geboekt in Panajachel. Een gedeelde shuttle was de helft goedkoper dan een taxi maar dan moest ik wachten tot het busje vol was. Toen heb ik maar een Uber besteld, 70 euro voor een rit van 3.5 uur. Toen we de stad uitreden was ik zo blij dat ik niet een hotel had geboekt in Guatemala Stad! Het is echt één grote sloppenwijk.

Guatemala City

Na 3 uur rijden waren we er bijna, tot we opeens moesten stoppen. Door regen was de rivier overstroomd en was de weg geblokkeerd… shit! Toen moesten we echt een heel stuk terug rijden en via een andere weg langs die rivier.

Weg die geblokkeerd was

Nou, het was amper een weg te noemen. We zijn over de meest gare wegen gegaan. Het voelde enorm onveilig. Ik had geen bereik, en kon dus ook niet kijken of we wel goed reden en die me niet ergens anders heen reed. Het was ook al 17.00u, en begon hem al te stressen dat ik er niet voor het donker zou zijn. In het donker reizen is erg gevaarlijk, en helemaal door die dorpen waar wij doorheen gingen. Uiteindelijk zijn we gelukkig langs die rivier gekomen en heeft hij me naar m’n hostel gebracht.

Toen ingecheckt, lekker gedouched en wat gaan eten in het restaurant. Tijdens het eten kwam er een Amerikaanse, Alex, naast me zitten. Met haar gegeten en beetje gepraat. Heel leuk!

Kamer hostel PanajachelAvondeten

Hierna snel terug gegaan naar m’n kamer en gaan slapen.

Zaterdag

Vanochtend om 07.00u wakker geworden. Voel me eigenlijk weer helemaal beter en slik zelfs geen paracetamol meer🥳

Zwembad hostel

Heerlijk ontbeten in het restaurant!

Ontbijt

Ik lig nu op een ligbedje aan het zwembad, en ga zo naar het hotel van Alex en met haar zwemmen!

Hostel Panajachel

1. Cootje:
    29 april 2023
    Wat ben ik blij dat je veilig aangekomen bent. En nu lekker genieten. Dikke kus van je moeder.
  2. Opa en Oma Broenink:
    29 april 2023
    Je hebt weer veel beleeft. Gelukkig ben je goed overgekomen. Leuk dat je het met ons wilt delen. Groetjes van ons.
  3. Miek:
    29 april 2023
    Wat fijn dat je er bent, veilig en wel!! Nu lekker genieten! Xx
  4. Jedinja:
    30 april 2023
    Wat een reis zeg! Fijn dat je er bent. Leuk dat je het Witte Huis nog kon meepikken. Veel plezier daar!
  5. Annelijn:
    30 april 2023
    Fijn dat je veilig bent aangekomen!! Veel plezier met de gave dingen die je daar gaat zien en doen!
  6. Iolenthe Warring:
    Heel veel plezier!!
    :-)
  7. Siefra:
    2 mei 2023
    Jeetje Bas dat was wel spannend maar je ben t veilig aangekomen.
    Wat ben je toch weer een bikkel!!!!😁