Panajachel - Lago de Atitlán

2 mei 2023 - Panajachel, Guatemala

Zaterdag

Ochtends lekker aan het zwembad gelegen. Er waren 2 hele kleine hondjes (Nacho en Taco) die non stop aan het vechten en blaffen waren naar andere zwerfhonden. Zelfs zo erg dat ze op een gegeven moment allebei het zwembad in vielen en dat baasje er achteraan in het zwembad sprong😂.

Taco

Tegen 11.00u ben ik gelopen naar het hotel van Alexandra, die ik vrijdagavond had leren kennen. Ze zit in een mooi hotel met een waterglijbaan! Ik ging natuurlijk zo snel mogelijk van dat ding af, en het ging meteen al bijna mis in de eerste bocht. De randen zijn super laag en ik vloog met een deel van m’n schouder over de rand heen😳 (video)

TipGlijbaan

Toen Alex vrijdagavond terug kwam bij het hotel, was de poort gesloten en heeft ze daar een uur staan wachten. Daarom kregen we nu beide een gratis hamburger en drinken, lekker!!

Hierna zijn we naar mijn hostel gegaan, en heb ik me even omgekleed. We gingen namelijk zip linen. Je kan het boeken via het hostel, maar dat was 75 dollar!! Super duur. Dus zijn we zelf met de tuktuk naar de plek gegaan (5 minuutjes rijden) en hebben daar de tour geboekt (voor 40 dollar).

Toen kregen we uitleg over hoe het werkte en hoe we moesten remmen. We kregen een paar handschoenen en als je wou remmen moest je met 1 hand op de kabel duwen.

Ziplinen

Toen kon de tour beginnen en ben ik er weer aan herinnerd waarom ik zo’n hekel heb aan hiken. We moesten 45 minuten hiken om bij de eerste zipline te komen. Onderweg kwamen we nog wel wat aapjes en andere dieren tegen🤩

AapHike naar boven

Na 20 minuten werd de hike een stuk leuker, omdat we over allemaal hangbruggen gingen. Heel gaaf!

HangbrugWatervalWaterval

En toen kon het ziplinen beginnen. Het was echt geweldig. Sommigen waren zo lang dat je het einde niet eens kon zien. (video)

ZiplineZipline
Hierna terug gegaan naar m’n hostel en gedouched. Avonds ben ik nog met Alex en wat anderen (Julia, Jessica) wat gaan drinken in een restaurantje.

Panajachel

Afgelopen nacht had ik de kamer voor mezelf. Vandaag waren er 3 anderen bij gekomen. Een meisje uit Zwitserland die ook aan het backpacken is, super gezellig en daar nog een poos mee gepraat. Op tijd naar bed gegaan want ik was super moe.

Zondag

Weer super vroeg wakker (06.00u😴). Heb heerlijk ontbeten en ben daarna met Alex naar de haven gegaan. Onderweg kwamen we langs allemaal kraampjes waar ze de meest heerlijke gerechten aan het bereiden waren 🤮

HostelEet kraampje

Toen zijn we op de boot gestapt naar een ander dorpje aan het meer, Santa Catarina. Er waren eigenlijk geen zitplekken meer, maar we konden helemaal vooraan zitten. Ik heb nog nooit zo veel gelachen als toen. Het meer was super ruig en er waren enorme golven. Die man ging vreselijk hard dat meer over en wij vlogen alle kanten op. Omdat we helemaal vooraan zaten werden we echt gelanceerd als we op een grote golf klapten. Alex had haar ontbijt meegenomen en dat ging echt alle kanten op😂. Ik had wel super veel last van m’n rug na dit ritje. (Zie video)

BotenBoot

Na 20 minuten varen stopten we bij het eerste dorpje, we zijn meteen uitgestapt. Daar hebben we een tuktuk tour gedaan door het dorpje, heel leuk.

UitzichtDorpjeHierna zijn we weer met de boot naar een ander dorpje gegaan, San Juan. Echt een prachtig dorpje. Ook hier hebben we een tuktuk tour gedaan. Overal in het drop zijn de huizen beschilderd. Onze tuktuk man bracht ons ook nog naar de lokale vuurwerkwinkel.San JuanSan JuanSan JuanSan JuanVuurwerk

Toen weer op de boot gestapt en terug gegaan naar Panajachel. We kwamen Bettina (die uit Zwitserland) weer tegen en hebben met haar gegeten. Daar kwamen we ook weer Julia, Jessica, Neha, en wat anderen tegen. Super leuk! Zijn daarna terug gegaan naar het hostel want daar was een feestavond met DJ.

Maandag

Ik was rond 02.00u gaan slapen, en werd ochtends om 07.00u al weer wakker van een schreeuwende man buiten, super irritant.

Weer heerlijk ontbeten. Toen m’n tas ingepakt en uitgecheckt. Ik ga vandaag door naar Antigua. Alex, Julia, Neha, en de rest van gisteravond gaan ook allemaal door naar Antigua. Super leuk.

Ik heb de rest van de middag aan het zwembad gelegen.

Glijbaan

Rond 15.00u zijn we terug gegaan naar het hostel om de backpacks op te halen. Neha, Norris, en Julia hadden een shuttle geboekt. Alex en ik besloten om met de Uber te gaan omdat het qua prijs niet veel uitmaakte. Maar toen waren er geen auto’s beschikbaar… en zat de shuttle vol.

Uiteindelijk was er toch nog een auto beschikbaar op Uber en konden we gaan. Onderweg een paar stops gemaakt. Eerst bij een waterval en later nog bij een restaurantje om wat drinken te halen.

Onze autoWaterval onderweg naar AntiguaRestaurant onderweg
Tegen 19.30u waren we in Antigua. Ingecheckt, en toen met Alex de stad in gegaan om een tour te boeken voor morgen. Ik wil graag een tour met overnachting doen naar de Acatenango vulkaan. Gelukt en ik vertrek morgen om 14.00u!

Hierna zijn we naar hotel Casa Santo Domingo gegaan, en hebben daar gegeten met Nahe, Julia, Norris, en Anthony (allemaal uit de Verenigde Staten). Heb nog nooit zo lekker gegeten😋

AvondetenZwembad
Net terug in m’n hostel. Heel veel zin in morgen! We gaan met een 4x4 de berg op. Dan is het nog 45 minuten hiken naar het basecamp.

1. Guus:
    2 mei 2023
    Leuk om dit allemaal te lezen/bekijken! Veel plezier!!🤩😘
  2. Greetje:
    2 mei 2023
    Super leuk om zo met je mee te kijken!
    Veel plezier nog!
  3. Gerdien:
    3 mei 2023
    Vuurwerkwinkel? Nog flink wat ingeslagen😜?
  4. Cootje:
    3 mei 2023
    Wat een prachtige natuur!
  5. Celine:
    5 mei 2023