Heenreis en eerste dag op Langkawi

17 juli 2023 - Langkawi, Maleisië

Welkom op onze reisblog.

Zaterdag 15 juli

Weg gebracht door opa naar het stationAfscheid van opa

Door opa weggebracht naar het station.

Schiphol AirportLoïs die het grandioze idee had om een schaar mee te nemen in de handbagage

Loïs had voor het haken een schaar meegenomen in de handbagage, niet zo handig...

PaspoortAirbus A380 naar Dubai

De eerste vlucht was naar Dubai, in het grootste vliegtuig ter wereld.

Loïs naast twee spokenDubai Airport

Loïs had gezellig gezelschap. Na bijna zeven uur geland in Dubai. Hier moesten we drie uur wachten tot we om 03.10u door konden vliegen naar Kuala Lumpur.

Zondag 16 juli

Twee vluchten gehad, nog eentje te gaan

Na bijna acht uur geland in Kuala Lumpur, door wat vertraging enorm gehaast om onze laatste vlucht te halen.

Vlucht van Kuala Lumpur naar LangkawiLangkawi AirportLangkawi airportNet geland op LangkawiEindelijk aangekomen op Langkawi

De laatste vlucht naar Langkawi ging erg snel. Heel blij, want we zijn er eindelijk!

Taxi naar hotel Langkawi

De taxi van ons hotel was er niet, dus hebben avond gegeten op de airport en zelf een busje geregeld.

Welkomstdrankje Tanjung Rhu Resort

Bij aankomst kregen we een heerlijk welkomstdrankje. Hierna naar ons appartement gebracht. Prachtig! Heel mooi, en het meest belangrijke: er is een airco.

Maandag 17 jul

Tanjung Rhu Resort op LangkawiTanjung Rhu Resort strandZwembad bij Tanjung Rhu ResortZwembad bij Tanjung Rhu ResortHelaas niet de zee in, te veel kwallenTanjung Rhu Resort strandPapa aan het wachten op de taxi

Iedereen heeft goed geslapen. Wakker geworden met een prachtig uitzicht! Toen heerlijk ontbeten. Daarna de hele middag aan het zwembad gelegen. Heerlijk! We konden helaas niet zwemmen in de zee. Er waren erg veel kwallen dus dat werd afgeraden. Het is erg warm hier, en zijn allemaal al behoorlijk verkleurd. Vanmiddag zijn we met de taxi naar een dorp geweest om wat eten (en vooral drinken) te halen in de 7/11 (supermarkt waar Bas ook altijd heen ging in Thailand). Guus kent al de nodige woorden in het Maleisisch, dit wordt zeer gewaardeerd.

We hebben net gegeten in het restaurant bij het resort. Erg lekker.

Dessert Tanjung Rhu Resort

1. Opa en Oma Broenink:
    17 juli 2023
    Jullie zullen nu wel moe zijn. Gelukkig hebben jullie de eerste grote reis opzitten. Een hele belevenis.
    Nog veel plezier, we zijn benieuwd. Mooie foto's.
  2. Henriet:
    17 juli 2023
    Oh wat ziet het er prachtig uit! Fijn om te lezen dat de reis goed verlopen is.
  3. Opa:
    17 juli 2023
    Ziet er prima uit! Jammer van die kwallen. Ja Marco, soort.....
    Trek het je niet aan. Gelukkig is er een zwembad. Geniet er samen van.
  4. Esther Horstra:
    17 juli 2023
    Wauw, wat een mooie foto's en super leuk om zo mee te kunnen lezen met jullie belevenissen!
  5. Helma:
    Prachtige foto’s zeg! Lekker genieten daar met z’n allen ❣️
  6. Greetje:
    18 juli 2023
    Geweldig!
    Veel plezier samen
  7. José:
    20 juli 2023
    Prachtige foto’s!! Leuk om jullie te volgen in deze mooie reis.