Kuala Lumpur

1 augustus 2023 - Kuala Lumpur, Maleisië

Zaterdag 29 juli

's Ochtends zijn we met z'n vieren de stad in gegaan. Mama is niet fit genoeg, en in het appartement gebleven. Onze eerste stop was bij een boeddhistische tempel. Hier werd papa meteen aangeklampt door een vrouwtje die een zalf had tegen alle soorten pijn. Dat kon hij natuurlijk niet afslaan. Ze dook terplekke met die zalf onder z'n t shirt. Toen allemaal de schoenen uit en de tempel in geweest. Loïs was nogal benauwd dat haar schoenen gejat zouden worden.

Boeddhistische tempelBoeddhistische tempelBoeddhistische tempel

Hierna zijn we naar een Indiaanse markt geweest. Heel erg druk en in elke winkel verkochten ze precies dezelfde spullen. Het was niet super leuk. Dus zijn we vrij snel doorgegaan naar een groot winkelcentrum. Hier zijn papa en Loïs erg goed geslaagd. Op de vijfde verdieping was zelfs een heel attractiepark met achtbaan. Toen terug gegaan naar het appartement.

Attractiepark winkelcentrum

Avonds ben ik (Bas) nog de stad in gegaan om af te spreken met een vriendin die ik ken uit Guatemala. Die was toevallig ook in KL.

Skybar

Zondag 30 juli

's Ochtends rustig aan gedaan. 's Middags zijn we met z'n allen op zoek gegaan naar een adresje voor een heerlijke massage. We eindigden in hetzelfde winkelcentrum als gister. Hier zijn de mannen los gegaan in het attractiepark en wij eventjes wat winkels in. Daarna treffen we elkaar weer en hebben we onze keuze gemaakt uit één van de 100 massage salons. Marco verdween achter een schermpje en kreeg een rugmassage. Wij hielden het bij een voetmassage. Was erg gezellig en lekker. De masseurs waren erg gecharmeerd van Guus zijn blauwe ogen en blonde haren. Na de massage werden talloze selfies gemaakt.

Attractiepark winkelcentrumAttractiepark WinkelcentrumMassageMassageVoetmassage

's Avonds hebben we gegeten op de plek waar ik (Bas) gister een drankje had gedaan. Op de 52ste verdieping van een gebouw. Heel lekker gegeten met een prachtig uitzicht!

SkybarAvondetenUit etenUitzicht appartement

Maandag 31 juli

's Ochtends voelde Cootje zich een stuk slechter. Toch maar weer een dokter opgezocht. Er zijn wat onderzoeken gedaan waar we later de uitslag van krijgen.

Hierna het zwembad ingedoken.

Zwembad

's Avonds zijn we naar de avondmarkt geweest. Dit was erg leuk, maar vooral heel warm. Bij de 7/11 (supermarkt) kwamen we een zwerver tegen die smeekte om panadol, dat was makkelijk te regelen. Op de weg terug naar het appartement hebben we nog een stop gemaakt bij de Petronas Towers. Gaaf!

NachtmarktAvondmarktPetronas Towers

Dinsdag 1 augustus

Pap heeft de hele ochtend gespendeerd in het ziekenhuis, wachtend op de uitslagen van de onderzoeken. Uit de beperkte onderzoeken die er zijn gedaan is niks uitgekomen. We houden het maar op de nasleep van de voedselvergiftiging.

's Middags hebben we een tripje gemaakt naar de Batu grotten! Dit stond hoog op ons lijstje. Prachtig, heel indrukwekkend! Enorm veel trappen, warm, maar zeker de moeite waard. Op de terugweg naar beneden was het wel uitkijken voor de tientallen apen die overal rond liepen. Ze waren vrij intimiderend en agressief.

Batu CavesBatu CavesBatu Caves

Daarna terug in het hotel hebben we ons reisplan aangepast. We zouden door naar de Cameron Highlands, om hierna door te gaan naar de Perhentian Islands. Dit zou twee lange reisdagen opleveren, wat Cootje niet ziet zitten, dus schrappen we Cameron Highlands. Morgenochtend vliegen we naar Kota Bharu, om daarna met de taxi en boot naar de Perhentians te gaan. Heerlijk een weekje snorkelen, hopelijk duiken, en relaxen.

Avonds ben ik (Bas) weer naar een avondmarkt geweest. De rest heeft hun koffer ingepakt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Greetje:
    3 augustus 2023
    Weer mooie verhalen en foto's! Wat jammer Cootje dat je nog niet goed opknapt. Beterschap!
  2. Henriet:
    3 augustus 2023
    Wat balen Cootje.... bah.

Wat een mooie avonturen maken jullie mee.... ook echt een hele andere wereld als hier...mooi om.te zien en een stukkie mee te reizen.

Beterschap Co
  3. Opa en Oma Broenink:
    3 augustus 2023
    Spannend allemaal, een hele belevenis. Hopelijk wordt je gauw weer beter Cootje. Groetjes van ons.
  4. Iolenthe Warring:
    3 augustus 2023
    Ach Cootje wat naar, ik hoop dat je snel opknapt. Xx
  5. Esther Horstra:
    3 augustus 2023
    Wat jammer Cootje, beterschap!!