Langkawi

21 juli 2023 - Langkawi, Maleisië

Dinsdag 18 juli

Loïs en Cootje zijn heerlijk een dagje thuisgebleven. Loïs was erg verbrand en voelde zich niet topfit. We hebben een auto gehuurd voor twee dagen. Wij zijn op pad gegaan naar de Sky Bridge.

Dit is een brug tussen twee bergtoppen. Om hier te komen zijn we in een glazen gondel naar boven gegaan. Boven op de berg zagen we veel apen. Het was er lekker koud. Op de skybridge wou er opeens een rare man met mij (Bas) op de foto.

TankenTankenTouren met de autoIn de rij voor de gondelGlazen gondelRare man die opeens met mij op de foto wouAap bij SkybridgeAap bij SkybridgeDe Skybridge

Wat ons opvalt is dat de mensen enorm aardig en behulpzaam zijn. Het verkeer is even wennen, de scooters halen je links en rechts in. Het is heel normaal om er met z'n drieën op te zitten. Vaak heeft de volwassene een helm op, en de kinderen geen bescherming.

Onze huurauto

Avonds hebben we bij een leuk restaurantje op het strand gegeten. Het was even wachten op Marco en Loïs, want die waren gestrand bij een yoga les. Hier hebben ze geleerd 'verbinding te leggen tussen het hart, geest, en lichaam'.

YogaAvondeten strand

Woensdag 19 juli

Het heeft erg hard geregend vannacht. Ochtends ontbeten en ons toen klaar gemaakt om een dagje over het eiland te touren. Het zou de hele dag gaan regenen. Perfect weer om echt wat te doen. Het was nu een stuk koeler (28 graden).

Eerst zijn we naar Crocodile Adventureland Langkawi gegaan. De grootste krokodillen 'boerderij' van Maleisië. Enorm veel krokodillen! We konden ze zelfs nog voeren met stukjes kip. Dit leidde tot enorm gegil bij de dames.

Crocodile AdventurelandCrocodile AdventurelandCrocodile AdventurelandCrocodile Adventureland

Hierna zijn we wezen shoppen in Kampung Lubok. Onderweg komen we langs bizar veel kraampjes met eten. Wie het allemaal op moet eten... Tot slot hebben we gegeten bij een restaurant, uitkijkend over de zee. Prachtig uitzicht en ontzettend lekker eten.

The Cliff restaurantRolled icecream

Donderdag 20 juli

Allereerst genoten van een ontzettend uitgebreid ontbijtbuffet. Papa kan enorm genieten van het Maleisisch ontbijt. Hij at een geroosterd broodje met vis, gadver.

Via een taxi chauffeur die ons eerder een keer vervoerd heeft, hebben we een uitstapje met een boot geboekt. Om 10.30u haalde hij ons op bij ons resort. We zijn een heerlijk dagje uit geweest. We hebben een hele mooie boottocht gemaakt. Tijdens de boottocht zijn we onder andere langs een vleermuizen grot gekomen (met veel apen). Ook hebben we een stuk over zee gevaren, deze was enorm ruig. Tot slot zijn we naar een adelaar punt geweest, een krokodillen grot (wat alleen een lokkertje was, want er was geen krokodil te zien), en een drijvend vis restaurant. Daar heeft guus een heerlijke hoofdmassage gehad (zie foto). We zijn ook nog gestopt bij een strandje met ontzettend brutale apen. Een paar mensen lieten hun tas achter op het strand en die werd vrij snel leeg gegraaid door één van de apen.

Onze bootApen bij vleermuizen grotGrot met vleermuizenBoottour op zeeApen tijdens boot tourGuus met krab op z'n hoofdFloating Fish restaurant

Pap, mam, Loïs en Guus hebben zich nog even uitgesloofd in de gym. De rest van de middag in de zee en zwembad gezwommen.

Strand Tanjung Rhu Resort

Avonds hebben we na het diner een strandwandeling gemaakt. Erg mooi.

StrandwandelingZonsondergangZonsondergang

Vrijdag 21 juli

Vanochtend vertrokken met de Grab (de Maleisische Uber) naar Splash Out Waterpark. Zo'n ritje duurt ongeveer 40 minuten, en kost MYR45 (ongeveer €9). Normaal ongeveer de helft, maar omdat wij met 5 zijn moeten we een grotere auto.

Het waterpark leek wel uitgestorven. Het was super rustig. We hebben het erg leuk gehad! Hieronder wat foto's.

Tanjung Rhu Resort LangkawiSplash Out LangkawiSplash Out LangkawiSplash Out Langkawi

We zijn net terug in onze kamer. Zo lekker eten en de koffer weer inpakken! Morgenochtend vliegen we om 10.55u via Kuala Lumpur naar Sandakan, Borneo!

Hari yang baik!

1. Gerdien:
    21 juli 2023
    Wat doen jullie gave dingen met elkaar! Leuk om te lezen en fijn dat Marco en Lois eindelijk de juiste verbindingen leren leggen.
    Heel veel plezier nog samen. Ik kijk weer uit naar het volgende reisverslag
  2. Helma:
    Prachtige foto’s! Wat zullen jullie genieten met z’n allen ❣️
  3. Jedinja:
    21 juli 2023
    Wat leuk om jullie belevenissen te lezen. Goede reis naar de volgende plek en ik ben benieuwd naar het volgende verhaal met jullie belevenissen!
  4. Iolenthe Warring:
    21 juli 2023
    Super!! Wat mooi allemaal !
  5. Greetje:
    21 juli 2023
    Wat super om zo met jullie mee te reizen Wat een gave dingen doen jullie.
  6. José:
    Prachtig !!
  7. Henriet:
    22 juli 2023
    Wat mooi om.te lezen. En een stukje mee te krijgen van jullie prachtige reis.