Perhentian Islands: Arwana Resort

5 augustus 2023 - Perhentian Islands, Maleisië

Woensdag 2 augustus

De reis naar de Perhentian’s verliep heel goed. Ochtends om 07.30u met de taxi naar het vliegveld vertrokken. Na een uur vliegen waren we in Kota Bharu. Daar de geldautomaat leeg getrokken (op de Perhentians kan je niet pinnen). We hadden een mooie taxi voor 100MYR (€20). Hier pastten we nooit in, dus zijn er met twee taxi’s heen gegaan. Was een mooie toer door het binnenland. Veel kraampjes aan de weg, loslopende geiten en stieren.

Vliegtuig naar Kota Bharu

In Besut op de boot gestapt, en na een klein uurtje aangekomen bij het hotel. We hebben een resort aan zee. Loïs, pap en mam hebben een kamer bij het zwembad. Guus en ik eentje met uitzicht op zee. Onze tas met eten waren we vergeten op de boot.. Gelukkig later weer terug gekregen. Alle chocolade gesmolten, gelukkig had Lois tape mee en kon het aan de airco worden opgehangen😂.

Boot naar het resortOp de boot naar PerhentiansBoot naar resortGeen koelkast in de kamer

Het is hier adembenemend mooi. Zee helderder dan water uit de kraan. Middags zijn we naar het koraal rif gezwommen en hebben we gesnorkeld. Prachtig!

Strand voor de kamerOnze kamer

‘s Avonds gegeten bij het hotel en ons bed in gedoken.

Avond eten op resort

Donderdag 3 augustus

Deze dag begon bijzonder goed, want Cootje werd wakker zonder pijn in haar buik! Voor de eerst keer lekker ontbeten.

Uitzicht kamer

De rest van de dag hebben we lekker gezwommen, gesnorkeld, spelletje gedaan. Een heerlijke vakantiedag. Avonds hebben we gegeten bij een ander restaurantje op het strand. Ook hebben we een snorkel tour geboekt voor morgen.

Schommel in zeeSchommel in zeeZeeDonkere lucht

Vrijdag 4 augustus

‘s Ochtends vroeg opgestaan. Om 09.00u aan het ontbijt en om 09.30u op de boot gestapt. We hebben een tour gemaakt langs 4 plekken. We hebben heerlijk gesnorkeld. Haaien gezien, een schildpad, vissen gevoerd (stukje brood in je hand). Loïs en Cootje vonden al die vissen maar niks. Ze happen alles uit je hand, en happen soms ook aan je hand.

snorkel tourTurtle beach

Terug op het resort nog even gezwommen. Avonds hebben we bij een restaurant op het strand gegeten! Het eten was heerlijk, alleen moesten we wel bizar lang wachten (2.5 uur).

Uit eten op het strandVis

Zaterdag 5 augustus

Vanochtend ging de wekker vroeg. Gister hebben we een duikles geboekt! Na het ontbijt om 08.30u verzameld bij de duik school, om daar te horen dat we om 09.00u terug konden komen.

Eerst gaf Yang ons uitgebreid uitleg over de uitrusting en welke dingen we gingen leren. Toen konden we het zwembad in! Dat was nog een hele opgave, want de uitrusting was enorm zwaar. Guus viel zelfs achterover toen hij op stond van de bank. Marco had het gevoel alsof hij een hele kledingkast aan de nek had hangen.

Uitrusting aanDuiken

In het zwembad heeft ze ons dingen geleerd zoals: hoe je het mondstuk weer in je mond krijgt zonder water, de gebaren, en hoe we water uit de duikbril krijgen. Cootje vond het erg benauwd en spannend. Papa had zelfs boven water nog het mondstuk in z’n mond, want “dat scheelde weer kilo’s”.

Oefenen in het zwembadOefenen in het zwembad

Toen een uurtje pauze en de zee op! Mama ging enigszins zenuwachtig het water in. Het was echt geweldig! Yang bracht ons eerst één voor één naar de bodem. Bas en Guus begonnen meteen aan een potje steen papier schaar. Toen hebben we bijna 40 minuten rond gezwommen rond de 12 meter diep. Heel mooi! Hele andere wereld. Zelfs nemo gespot.

Nemo gespotDuiken

Mama was weer blij toen we boven kwamen. Ze vond het erg spannend en heeft gedurende de duik Yangs hand vast gehouden.

Wat een ervaring! Ik (Bas) heb een GoPro gehuurd en heb super vette shots kunnen maken.

‘s Middags zijn we weer neergeploft bij hetzelfde restaurant als gisteravond. Het leek heel rustig, maar moesten alsnog 1.5 uur wachten voor een paar sandwiches en kipnuggets.

Lunchen

De rest van de dag rustig aan gedaan.

Morgen ochtend gaan we verder naar een ander hotel op de Perhentians!

1. Jedinja:
    6 augustus 2023
    Wat een gave vakantie en wat een plaatjes! Geniet er nog even van samen! Liefs!
  2. Opa:
    6 augustus 2023
    fijn, dat het beter gaat met je Cootje. En verstandig om wat kalmer aan te doen, wat betreft verplaatsingen. Leuke dingen doen. Snorkelen en niet te vergeten duiken! Wat een belevenis. Mooi man. Geniet de laatste dagen van jullie verblijf daar
  3. Greetje:
    6 augustus 2023
    Wat fijn dat het met Cootje weer beter gaat. En weer mooie verhalen en foto's. Geweldig, gesmolten chocola aan de airco hangen🙃
  4. Iolenthe Warring:
    6 augustus 2023
    Cootje wat fijn dat het beter met je gaat!! Ziet er allemaal supermooi uit, wat een belevenis! Xx
  5. Gerdien:
    6 augustus 2023
    Fijn dat je weer buikpijnvrij bent Cootje. Genietse samen nog even, de foto’s zijn weer prachtig
  6. Henriet:
    7 augustus 2023
    Wat mooi allemaal. Gelukkig Voitje, dat je je beter voelt. Geniet nog deze week....
  7. Petra Sok:
    7 augustus 2023
    Wat is het daar prachtig, wat een reis, super om dat zo samen te beleven, en gewoon blijven genieten....