Koh Samui deel 1

24 juli 2022 - Koh Samui, Thailand

Vrijdag

Ochtends uitgecheckt in Krabi en werden we opgehaald bij ons hotel. Met het busje zijn we naar een andere locatie gereden waar we in een grote dubbel dekker zijn overgestapt. De rit naar de pier zou 2,5 uur duren wat uiteindelijk door vertraging 3 uur heeft geduurd. Aangekomen bij de pier kwamen we 2 Nederlandse meiden tegen (Anouk en Ezra) die ook naar Koh Samui gingen. Hebben gezellig gesproken over waar ze vandaan kwamen en waar ze allemaal zijn geweest en heen gaan in Thailand. Daarna met de speedboot 1 uur varen naar de pier in Koh Samui. Daar aangekomen hebben we nummers gewisseld met Anouk en Ezra om nog een keer een drankje te doen.

Pier Koh Samui

We hadden al een taxi van ons hotel geregeld die ons zou ophalen van de pier. De taxi stond op de verkeerde pier waardoor we een kwartier moesten wachten. Toen de taxi er was zijn we naar het hotel gereden.

TaxiIngang hotel

Onderweg nog even gestopt bij een supermarkt. Hele vriendelijke man. Bij het inchecken hebben we gelijk een scooter gehuurd. Het was een enorme klim omhoog met de auto dus dat wordt nog wat met de scooter!

Het is enorm steil hier en ons apartement was helemaal onderaan. Ze hebben hier een buggy waarmee ze je brengen naar je kamer en ophalen als je weer weg wil.

GolfkarretjeScooterHotel golfkar weg

Toen we ons penthouse in kwamen keken we onze ogen uit hoe groot het wel niet was. Twee grote slaapkamers met beide een eigen badkamer met een grote inloop douche en een bad. Veelste veel ruimte natuurlijk want we gebruiken maar één kamer maar goed. Typisch een Bas ding. Want er zijn ook kleinere kamers met een gedeeld zwembad maar Bas moest en zal een eigen privé zwembad willen op het balkon dus dan maar voor het penthouse. We hebben ook een eigen keuken met een barretje en kookeiland.

AppartementLizard🦎Terras Koh Samui

Avonds in het zwembad gelegen en rond een uur of 23 gaan slapen.

Uitzicht vanuit ons zwembad

Zaterdag

Beide heerlijk geslapen. Lekker ontbeten met prachtig uitzicht😍.

Ontbijt Koh Samui

Nog geen tien minuten later ging in naar de wc en kwam ik er achter dat ik bloed aan het plassen was😰. De afgelopen 2 dagen had ik al vaak een dringend gevoel dat ik moest plassen en het telkens in kleine beetjes kwam. Ik had al gekeken op internet of het een blaasontsteking zou kunnen zijn en ik had inderdaad de symptomen. Toen ik het bloed zag wist ik gelijk dat het een blaasontsteking was. Samen met Bas om 10:30u naar het ziekenhuis gegaan. Gelukkig was het ziekenhuis maar 15 minuten verderop.

Ziekenhuis

Aangekomen in het ziekenhuis heb ik me urine moeten afgeven en zijn ze die gaan onderzoeken en konden we terug komen om 13uur.

Ziekenhuis binnenMelvin ziekenhuis

Wij terug gegaan naar ons hotel en om 12:30 weer terug gegaan naar het ziekenhuis. Om 13uur zou ik een gesprek hebben met de dokter en zou ik de resultaten te horen krijgen het onderzoek. De dokter nam heerlijk de tijd want om 13:45 kwam ze eindelijk opdagen😴. Toen eindelijk op gesprek geweest en hadden ze een infectie gevonden. Ze wilde nu weten welke bacterië ik zou hebben dus moest ik opnieuw urine afgeven en konden we om 16 uur terug komen. Wij weer terug gegaan naar ons hotel en wat gegeten en weer terug gegaan naar het ziekenhuis. Daar aangekomen om 16 uur en had ze gelukkig gelijk tijd. De resultaten bekend en hebben ze geen infectie en bacteriën gevonden. Heel bijzonder. Ze snapte ook niet waar het bloed vandaan zou kunnen komen aangezien ik geen blaasontsteking zou kunnen hebben. Ze vertelde dat het misschien zou kunnen zijn dat ik een niersteentje heb uitgeplast maar dat die kans heel klein is omdat dat niet vaak voorkomt bij iemand van 17. ik zou dan ook de afgelopen dagen klachten moeten hebben wat je krijgt bij nierstenen en dat had ik allemaal niet. Voor de zekerheid toch maar een antibiotica kuur voor 7 dagen. Ik ben nog steeds van mening dat ik gewoon een blaasontsteking heb want ik heb alle klachten van een blaasontsteking alleen geen koorts. Ik heb na gisterenmiddag geen bloed meer geplast maar gewoon normale urine dus daar was ik erg blij mee. Inmiddels was onze hele dag al om van het heen en weer rijden naar het ziekenhuis🫤. Daarna nog even in het zwembad geweest met z’n tweeën.

Zwembad Koh SamuiZwembad Koh Samui

Voor het eten gelijk antibiotica genomen en zijn we nog maar een street markt geweest waar we voor maar 100 baht (€2) een burger met patat en kipnuggets hebben gegeten. Het was heerlijk en die man had zijn kraampje heel goed voor elkaar. Hij had een mooie bakplaat die er erg mooi schoon uitzag en een frituur pan met verse frituur vet en dat allemaal voor 100 baht.

KraampjeNight makterMenu KaartBurger met patat en nuggets

Daarna naar Central Samui gegaan wat 5 minuten verderop lag. Daar was ook een street markt. We hebben daar nog een ijsje gegeten.

Central Samui

Daarna terug gereden naar ons hotel. Toen we aan de klim naar boven begonnen, reden we langs een huis en rende er opeens uit het niets een hond de weg op. Hij rende achter ons aan en het scheelde een haar of hij beet me in m’n kuit. Kut beest. Aangekomen in het hotel was ik dood moe en ben gelijk in bed gesprongen en gaan slapen. Bas is nog lekker in bad geweest.

Zondag

Vreselijk slecht geslapen en had koorts. Vreselijk 😣. Toen wist ik het wel zeker dat het gewoon een blaasontsteking heb. Gelijk me antibiotica ingenomen en in bad gegaan. De koorts zakte daarna heel snel weg. Had nog wel een zwaar hoofd en een beetje duizelig. Bas gevraagd om wat fruit te halen en ontbijt. Toen ie terug was gelijk het fruit opgegeten en het ontbijt en voelde ik me weer redelijk goed gelukkig. Voor de zekerheid nog een ibuprofen genomen en toen was de duizeligheid weg en het gevoel van een zwaar hoofd. Toen zijn we om 13:30u weg gegaan bij het hotel om te kunnen kijken wat er allemaal te zien en te doen is. We zijn naar een Buddha Garden gegaan. Het was erg mooi.

GardenBuddha GardenWaterval garden

Daarna door gegaan naar een coffee cafe en wat gedronken. Naast het cafe was een tempel, daar ook wezen kijken.

TempelOpgezette man

Er was vlakbij ook een grote Buddha op het hoogste puntje van Koh Samui. Het lag ergens midden in de jungle en reden over de meest gevaarlijkste weggetjes van zand en stukken steen. Vreselijk.

Hele smalle wegSlechte wegen Koh Samui

Onderweg ook nog een schorpioen tegen gekomen en een slang.

Schorpioen

Het was ook nog is vreselijk steil overal en was het soms hopen dat we het gingen halen in die enge weggetjes maar zijn uiteindelijk aangekomen. Het was er prachtig 😍.

Goude BuddhaOlifant Buddha

Daarna konden we weer terug en waren de wegen in de eerste paar kilometer ook niet goed maar gelukkig zijn we er veilig door heen gekomen. Terug aangekomen in het hotel zijn we beide voor ons zelf bezig geweest en hebben we eten besteld bij het restaurant van het hotel. Het werd naar ons appartement gebracht. Beide hadden we rijst met kip en groentes er door. Erg lekker 😋. Elke zondagavond is er in het centrum de grootste night markt van het eiland, dan moesten wij natuurlijk heen. Half uurtje op de scooter. Komen we aan is het een heel klein marktje met tien kraampjes🫠. Wij gevraagd aan een taxi chauffeur waar dan de grote markt zou zijn. Bleek dat deze markt het was alleen kleiner vanwege corona 😐. Lekker dan 😠. Toen naar een andere markt gegaan en daarna terug gegaan. Bij dat stukje met die hond heel snel langs gegaan. Gelukkig viel die ons nu niet aan. Nu gaan we lekker relaxen en zo slapen.

Morgenochtend gaan we naar een olifanten sanctuary! Heel veel zin in🐘

1. Iolenthe Warring:
    24 juli 2022
    Tjonge wat een belevenis weer jongens!
  2. Opa en Oma Broenink:
    24 juli 2022
    Interessant allemaal. Gelukkig Melvin dat je weer beter bent.
  3. Loïs:
    24 juli 2022
    Gaaf wat jullie allemaal mee maken!
  4. Gerdien:
    24 juli 2022
    Mooi verhaal weer… hopelijk voel je je snel beter Melvin.
    Veel plezier nog jongens
  5. Anne:
    24 juli 2022
    WoW wat een weggetjes. Eng zeg. Leuk om jullie belevenissen te lezen!
  6. Maureen:
    24 juli 2022
    Jeetje melvin wat een toestand allemaal. Wat een prachtige (herkenbare) foto's. Zo jaloers op je.