Phi Phi - Krabi

19 juli 2022 - Changwat Krabi, Thailand

Zondag

Ochtends hebben we kunnen uitslapen althans dat dachten we want om 08.00u speelde er een hele harde speaker af met een lied. Vreselijk, Bas en ik schrokken ons dood 💀. Het klonk als een volkslied. Dus ben ik het gaan opzoeken op internet en bleek het inderdaad het volkslied te zijn van Thailand. Wat elke ochtend wordt afgespeeld om 08:00u. We zijn daarna uit bed gegaan en naar het ontbijt terras gegaan en hebben daar lekker gegeten samen. Toen zijn we naar het strand gelopen en hebben een kayak gehuurd. En zijn we naar andere Monkey Beach gevaren. Helaas geen apen gezien 🙈. We hebben daar een uurtje gesnorkeld en gedobberd in de zee. Heel mooi.

Monkey BeachBas aan het zwemmen Monkey Beach

Toen we terug waren bij de kayak verhuur zijn we terug gegaan en hebben we lekker een uurtje aan het zwembad gelegen, Heerlijk!!! Lunch tijd brak aan, we zijn naar een street food tentje geweest en een burger gegeten.  Bij een ander tentje hebben we een heerlijke sapje gekocht. Voor de lekkere burger en sapje waren we maarliefst 110 baht kwijt (€2,90).

Drankje

Toen wilde Bas nog een ijsje en hebben we een beker ijs gekocht. Daarna over het strand terug gelopen naar ons hotel en weer aan het zwembad gelegen. Na het zwemmen zijn we naar onze hotel kamer gegaan en hebben we even gedoucht en opgefrist en gewoon beide ons eigen ding gedaan. Toen was het alweer etens tijd en zijn we terug gegaan naar het restaurant waar we de dag ervoor ook hadden gegeten wat toen niet lekker was. Toen we binnen kwamen herkende ze ons nog en waren heel blij dat we weer terug gekomen waren. Beiden een heerlijke cocktail gedronken want het was happy hour. Een cocktail was 99 baht (€2). Dit keer hadden we een kip burger met verse patat besteld.

Kipburger met verse patat

We hebben 2x gratis knabbelsticks gekregen van het huis omdat ze het jammer vonden dat we de dag ervoor niet lekker hadden gegeten. De eigenaresse was heel leuk hebben leuke gesprekken gehad met haar. Ze vroeg onder andere wat we hier deden en hoelang we bleven op Phi Phi en waar we nog allemaal heen gaan. Na het eten nog lekker een cocktail gedronken en gesproken met de mensen die er werken. Toen we weg gingen zeiden we nog “maybe we will come tomorrow for a drink before we leave” waarop de eigenaresse zei “not maybe, for sure!!” En gaf ze ons een 👊🏼. Het was al donker en zijn we nog door alle souvenier winkeltjes gelopen. Er kwam een geil vrouwtje naar me toe gerennen en begon me armen te pakken. Ook pakte ze m’n hand vast en fluisterde of ik een massage wilde met een knipoog. Dat was een hele andere soort massage natuurlijk 😂. Daarna hebben we beide nog een kwartier staan afdingen bij een kraampje voor snorkel maskers, en is het ons nog gelukt ook! 2 gekocht voor 950 baht (€24) Inplaats van 1600 baht. De masker zijn van hele goeie kwaliteit en voelde we ons een beetje schuldig dat we ze voor zo goedkoop hebben gekregen want ze heeft er waarschijnlijk heel weinig of geen winst op gemaakt😅. Maar goed wij zijn erg blij met de maskers. Daarna zei ik tegen Bas zullen we een selfie nemen met een random persoon en hebben we beide een foto genomen met een vrouw van een souvenier winkel. Opeens kwam dat geile vrouwtje weer aangerend dat ze ook een selfie wilde. Ik liep snel door maar Bas nam wel een selfie en begon ze hem te zoenen in zijn nek, bah 🤢.

De massage vrouw die selfie wouMelvin Selfie

Daarna terug gegaan naar ons hotel en hebben we lekker niks gedaan. Bas is nog even naar de winkel geweest voor pringles en hebben we die lekker in bed opgegeten. Beide onze moeders gebeld en verteld over onze dag. Daarna om 23:30 zijn we gaan slapen 😴.

Maandag

Beide weer wakker geworden door het volkslied 🥴 schrok me dood, nog net geen hartaanval. Samen ontbeten op het terras en onze kamer opgeruimd. 11.00u uitgecheckt en weer aan het zwembad gelegen want onze boot naar Krabi vertrok pas om 15:30u.

Zwembad hotel Anita

12:30u naar het restaurantje gegaan en zoals beloofd een cocktail gedronken en geluncht. Ik had een Chicken Bacon sandwich en Bas had een Chicken wrap,

erg lekker.

Lunch

Erg gezellig weer en we kregen nog korting ook! Daarna terug gegaan naar het hotel en weer aan het zwembad gelegen en onze tassen opgehaald bij de receptie en naar de boot gelopen om 15:00u. De boot was gelukkig niet heel druk en zijn we 2,5 uur onderweg geweest. Het was een hele mooie boot trip😍

Railay BeachRailay Beach

Daarna zijn we aangekomen op Krabi. Taxi genomen naar het resort en een scooter gehuurd voor de aankomende dagen omdat je hier weinig op de voet kan doen.

Scooter

Daarna naar de main street gereden en lekker wat gegeten en in winkeltjes gekeken. Terug gegaan naar ons resort en gekeken op internet naar de activiteiten en bezienswaardigheden die we hier in Krabi kunnen doen. Daarna zijn we om 22:00u gaan slapen.

1. Sabitha Van den berg:
    19 juli 2022
    Jullie vermaken je prima zo te lezen. Gaaf hoor!! Fijne tijd verder🌞😎
  2. Klaas:
    19 juli 2022
    Wat een wilde avonturen zeg!
  3. Iolenthe Warring:
    Haha mooi hoor!!
  4. Siefra:
    19 juli 2022
    Wat maken jullie weer een hoop mee😂
    Spreek jullie gauw lieverds, en rij voorzichtig op de scooter 😘😘