Phuket en eerste middag Phi Phi eilanden

14 juli 2022 - Phi Phi Islands, Thailand

Donderdag

Nadat we een goede nacht hebben gehad zijn we om 08:10 wakker geworden. Omdat we nog geen geld hadden gewisseld moesten we dat eerst maar eens zien te regelen. Dus zijn we zonder ontbijt en überhaupt wat gedronken snel gaan aankleden om te kijken waar we ons geld konden wisselen. Toen we een McDonalds te gemoet liepen zijn we daar maar gaan zitten omdat we daar konden pinnen. Beide een Large fanta strawberry gekocht wat smaakte naar engery drink….🥴 verschrikkelijk. Nadat we ons drinken op hadden kregen we beide honger aangezien we gister avond ook niks gegeten hadden…. Dus met veel tegen zin hebben we beide een Big Mac naar binnen geschoven om iets te eten. We waren inmiddels 5 minuten van het grote winkelcentrum vandaan, waar we geld konden wisselen. Dus zijn we erheen gelopen en waren één van de eerste die binnen liepen want het winkelcentrum was net open.

Bas massage stoel Phuket

Toen bleek dat het wisselkantoor pas open ging om 10:30u.. dus wij weer een half uur staan wachten en uiteindelijk kunnen wisselen met een goeie wisselkoers 😁 Beide ongeveer een 10tje verlies nou beter kan je niet vinden. Op de airport was de koers een stuk slechter. Dan hadden we allebei €50 verlies.

Wisselkantoor

Terug naar het hotel gegaan en onze tassen ingepakt. Bas heeft nog gezwommen in het zwembad op de zesde verdieping.

Zwemmen PhuketZwembad hotel Phuket

Daarna een taxi geregeld die ons naar de haven heeft gebracht. Elke taxi chauffeur maakt een foto van de locatie waar je bent en een foto van je als je in de taxi zit als bewijs voor zijn baas. De eerste keer dat het gebeurde vond ik het een beetje bijzonder want ik dacht “stel ze sturen het naar hun maten,wordt je straks  beroofd of iets”, maar gelukkig is dat niet zo.

(Dit is z’n foto)

Taxi selfie

Onderweg naar de pier kwamen we door hele arme wijken. Best wel heftig om te zien. Toen we op de haven waren voor de boot naar Phi Phi hebben we beide een heerlijke verkoelende smoothie gehaald voor 69 Baht (1,80) erg lekker😋.

Onderweg naar de pierSmoothie

Onderweg op de boot 🛥 2,5 uur wezen varen, Bas was nog in slaap gevallen zoals je ziet op de foto. Ook hebben we noodles gehaald, erg lekker.

Bas slaaptMelvin is moeNoodles op de boot

Toen kwamen we aan op Phi Phi 😍 prachtig!!! Op de stijgers stonden allemaal mensen van hotels met bordjes en zo ook die van ons. Gelijk werden onze tassen overgenomen en gingen op een typisch Thais bootje.

BootjesBootje voorkantBoot binnenkant

Toen zijn we 25 minuten wezen varen naar ons hotel. Ingecheckt en naar ons huisje gegaan. Erg mooi!!

De huisjesHuisje The CoveKamer The Cove
Daarna even het strand op geweest. Hebben onze ogen uitgekeken: zeeëgel, rennede krabbetjes en tropische visjes. Bas was zo slim om op zn blote voeten naar de zee te lopen. Overal liepen rode mieren😅

Zee egel

Toen wezen eten bij het restaurant aan de zee. Prachtig 😍

Avondeten The Cove

Nu zijn we net klaar met eten en gaan we lekker terug naar het huisje niks doen. Morgen hebben we de ochtend nog hier en middags gaan we naar een ander hotel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Iolenthe Warring:
    Mooi hoor!!
  2. Siefra:
    14 juli 2022
    Ziet er geweldig uit mannen!!!🤩
    😘😘
  3. Fam Detmers:
    14 juli 2022
    Wat mooi dat hotel waar jullie verblijven. Geniet er van mannen 😎😘😘
  4. Opa en Oma Broenink:
    14 juli 2022
    Een hele belevenis, veel plezier.
  5. Cootje:
    14 juli 2022
    Dat ziet er heel mooi uit. Geniet ze!
  6. Sabitha Van den berg:
    Wauw wat mooi. 😎🌞