Phi Phi

17 juli 2022 - Phi Phi Islands, Thailand

Vrijdag

Ochtends om acht uur opgestaan en heerlijk ontbeten in het restaurant. We hadden beiden scrambled eggs met twee broodjes, een pancake en ik had een sausage en Melvin bacon. Tijdens het ontbijt rende er opeens een aap door de ontbijtzaal heen! (Video)

Ontbijt The Cove

Daarna ben ik meteen de zee ingedoken. Bij de receptie konden we gratis een snorkelset lenen. Heel gaaf! Heel veel vissen. Melvin is toen even terug gegaan naar het huisje en ik heb nog een uurtje gezwommen. Toen de zon door brak was het helemaal prachtig. Heel blauw water.
Bij het huisje zag Melvin die aap weer. Er lag een dode horzel op de weg en die aap zat m op te eten. (Video)

SnorkelenThe CoveUitzicht van het huisjeStrand The CoveZee

Toen hebben we onze tassen ingepakt en zijn we op de boot gestapt. De zee was behoorlijk ruig en werden helemaal nat in de boot. Wel lekker verkoelend. Vanaf de pier was het slechts 500 meter lopen naar het andere hotel. Hier blijven we drie nachten. Wat hadden we het warm toen we aankwamen🥵. Even niks gedaan in de kamer en daarna het stadje ingegaan. Melvin wou al de hele tijd graag een kokosnoot kopen en er uit drinken. Toen wouden we er één kopen, konden we nergens een winkel vinden waar ze ze verkochten. Eindelijk eentje gevonden, was het echt niet te drinken! Heel vies. Die kon zo de bosjes in😂😭

Kat Phi PhiKokosnoot

Avonds hebben we ook een tour geboekt voor de dag erna. We gaan de hele dag met een speedboot varen langs allemaal bekende plekken (onder andere Maya Bay!😍😍). Op tijd gaan slapen want we moeten om 06.10u verzamelen voor de McDonald’s. De meeste tours beginnen pas om 10.30u. Maar dan is het vreselijk druk op Maya Bay, dus gaan we met de eerste tour.

Zaterdag

03.45u: allebei klaarwakker. Wat een lawaai! Het regende vreselijk hard dat we er beiden wakker van werden. Gelukkig snel weer in slaap gevallen tot de wekker ging om 05.45u. Het regende nog steeds.. Op Buienalarm stond dat het nog wat uren door zou regenen. Dus ik belde snel naar de vrouw waar we de tour hadden geboekt of we het toch de dag erna mochten doen. Dat was goed. Maar het stopte opeens met regenen dus besloten we toch te gaan. De beste keuze ooit! De rest van de dag heeft het niet meer geregend en was het super zonnig.

Eerst kregen we koffie of thee en Thaise donuts, als ontbijt. De donuts smaken hetzelfde als churros. En toen gingen we varen! Als eerst naar Maya Bay. Wat mooi! We waren ook echt de enigste op het hele strand. We liepen lekker door de zee toen Melvin opeens een vin van een haai boven het water uit zag komen!!🦈 Heb er een video van opgezet. Op de terugweg naar de boot kwamen we nog twee hele grote slangen tegen 🐍🐍

Maya BayMaya BayMaya BayMaya BayStrand Maya BaySlangen Maya Bay

Na een uurtje zijn we iets doorgevaren en hebben daar gesnorkeld. Wat veel vissen! Nog veel mooier dan gisteren bij het hotel. De gids had ananas mee wat hij in het water gooide. Daar kwamen tientallen vissen op af. Bizar! Echt heel mooi. De derde stop was bij Phi Leh Lagoon. Daar was het water minder helder dus konden er niet goed snorkelen.

Ko Phi Phi LeeSnorkelenPhi Leh Lagoon

Daarna zijn we langs een grot gevaren en hebben weer wat gesnorkeld. We zaten op een speedboot en we mochten onbeperkt Cola en water pakken, echt perfect! Na het snorkelen zijn we doorgevaren naar Monkey Bay. Gelijk kwamen er allemaal apen op ons af. Er sprong er zelfs eentje in m’n nek. Allemaal leuke foto’s gemaakt en heel veel apen gezien. Heel bijzonder en mooi. Melvin zei ‘het voelt alsof ik in een dierentuin verblijf rondloop’.

Viking CaveAap MelvinAap BasAap met baby aapMonkey Bay

Het was 10.30u, dus we gingen weer terug naar de haven. De helft van de groep had maar een halve dag geboekt, dus die brachten we terug. We bleven nog met 6 anderen over. Daarna gingen we door naar Bamboo Island. Daar hebben we gegeten (rijst met groente en kip, heel lekker!) en bijna twee uur op het strand gelegen. Ook daar konden we goed snorkelen. De zon brak ook nog door dus het was behoorlijk warm.

Lunch Bamboo IslandBamboo IslandBamboo Island

Om 13.00u zijn we weer verder gegaan. Terug richting de haven. Onderweg hebben we nog twee stops gemaakt. De eerste was bij een koraalrif. Heel mooi! We keken onze ogen uit. De laatste stop was bij Shark Point. Daar zwemmen erg veel haaien rond. Wij weer de snorkel set op gedaan en het water ingesprongen. Helaas geen haaien gezien. Wel weer heel veel andere vissen en zeeëgels. Toen zijn we terug gegaan naar de haven.

Avonds zijn we uit eten geweest. Melvin wou heel graag Pad Thai uitproberen (noodles met kip en groente) dus hebben dat besteld. Het viel alleen een beetje tegen. De kip en groente waren lekker alleen de noodles niet. Daarna hebben we voor 150 baht (€4) een bucket (emmer met cocktails) gehaald.

Pad ThaiIjsje eten aan het strandBucketsBucket

We hebben het enorm naar ons zin hier. Morgen is de laatste volle dag hier op Phi Phi. We gaan misschien nog een kayak huren en dan naar wat mooie strandjes peddelen.

1. Marco:
    17 juli 2022
    Ziet er allemaal fantastisch uit!
    Hoe groot was die emmer?
  2. Anita Broenink:
    17 juli 2022
    Ziet er allemaal mooi uit. Geniet ervan
  3. Fam Detmers:
    Prachtig Mannen . Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben .👍😎💋
  4. Marco:
    Wat mooi zeg
  5. Opa en Oma Broenink:
    17 juli 2022
    Mooi dat jullie het naar de zin hebben. knap zoals jullie het kunnen beschrijven.
  6. Cootje:
    17 juli 2022
    Prachtige foto's. Compleet andere wereld. Ik ben enigszins jaloers. 🙈 Geniet lekker verder! Doe ik ook aan mijn zwembad in de achtertuin. 🤪
  7. Gerdien:
    17 juli 2022
    Sjonge… ik heb de foto’s wel 3 keer bekeken. Het is dat ik er een hekel aan heb om zo lang in een vliegtuig te moeten zitten, maar hier zou ik ook wel naartoe willen.
    Echt heel mooi!